כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יהודי אנטישמי: סנדרס ממשיך להאשים את ישראל

המועמד הדמוקרטי לנשיאות שהשמיץ את ישראל בהרג 10 אלף חפים מפשע, תיקן את המספר - אך סירב להתנצל על הדברים

סנדרס. צילום: wikipedia
סנדרס. צילום: wikipedia צילום: wikipedia

הארגונים היהודיים בארה"ב העוקבים מקרוב אחר קמפיין הבחירות של המועמדים השונים, במהלך ההתמודדות על כס הנשיאות, הביעו ביום שישי תמיהה על התנהלותו של המועמד היהודי-דמוקרטי ברני סנדרס, ועל הדברים החמורים שהאשים בהם את ישראל.

סנדרס האשים בשבוע שעבר את ישראל בהרג של 10 אלף חפים מפשע בעזה, וגם כאשר הועמד על טעותו סירב להתנצל והוא ממשיך להתפתל, זאת למרות הביקורת הנוקבת שספג אפילו מצד מנהלי הקמפיין.

ביום שישי התייחס סנדרס לפרשייה ואמר כי הייתה לו טעות בנתונים וכי מספר ההרוגים החפים מפשע שישראל הרגה במלחמה היה 2000 ולא עשרת אלפים כפי שאמר, אך חזר שוב על האשמה שבה האשים את ישראל ברצח חפים מפשע.

כזכור, בראיון שהעניק סנדרס ל'ניו יורק דיילי ניוז', הוא נשאל האם הוא תומך בפניה פלסטינית נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג והשיב בשלילה. לאחר מכן נשאל סנדרס מדוע הוא מתנגד? וענה: "למה אני לא תומך במיליון דברים בעולם? אני פשוט אומר את מה שאני מאמין בו. שמישהו יעזור לי פה כי אני לא זוכר את המספרים, אבל אני זוכר שיותר מ-10,000 בני אדם חפים מפשע נהרגו בעזה. האם זה נשמע נכון?"

כשהמראיין אמר כי לטעמו נקב במספר גבוה מדי, סנדרס השיב: "אין לי את המספר המדויק, אבל אני חושב שזה יותר מ-10,000. לפי הבנתי, הרבה בתי מגורים שוטחו. בתי חולים, אני חושב, שהופצצו. אז כן, אני מאמין שישראל השתמשה בכוח ללא הבחנה".

ראשי מטה הבחירות של סנדרס הבינו מיד את הנזק האלקטוראלי הקשה שגרמו דבריו, במיוחד לאור העובדה שהתמודדות הקרובה והמכריעה עוברת לניו יורק, שם מתגורר הריכוז הגבוה ביותר של יהודים וישראלים, והם ניסו לצמצם נזקים. עם זאת, סנדרס ממשיך להאשים את ישראל, והוא פירסם ביום שישי בערב באמצעות מטה הבחירות שלו 'הבהרה', בה נאמר בין היתר "..כפי שיודעים רבים, סנדרס הינו יהודי וכשהיה צעיר בילה הסנאטור סנדרס כמה חודשים בישראל, ויש לו משפחה שחיה שם כיום. אף אחד מהמועמדים לנשיאות לא תומך בצורה איתנה כמו סנדרס בזכות של ישראל להתקיים מתוך עצמאות, שלום וביטחון, לאחר שהמראיין בדק וגילה כי כמות ההרוגים עומדת על 2,000, קיבל סנדרס את התיקון. הטענה כי סנדרס אמר שנהרגו 10,000 פלסטינים אינה מדוייקת ומסלפת את הדיון. סילוף האמת בעיצומו של הקמפיין, לא מסייע לאף אחד. אנחנו תקווה שניתן יהיה לנהל דיון הוגן על נושא שכזה".
ברני סנדרס אנטישמיות הרוגים בעזה מועמדות מירוץ לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד