י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בנק לאומי משיק: מיליארד שקל לעסקים

לאומי מתחיל בהפעלת קרן בסך מיליארד ש"ח למימון עסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה • במסגרת הקרן, גם עסקים בהקמה יוכלו ליהנות מהלוואות אטרקטיביות

בנק לאומי משיק: מיליארד שקל לעסקים

בנק לאומי מודיע, כי החלה פעילות הקרן למימון עסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה את פעילותה. במסגרת הקרן יעניק לאומי הלוואות לעסקים בהיקף כולל של כמיליארד ₪ מדי שנה.

כזכור, לפני מספר חודשים הודיע משרד האוצר על זכייתם של בנק לאומי ומנורה-מבטחים במכרז להפעלת הקרן ולמתן הלוואות. תוקף הזכייה הינו ל-4 שנים לפחות. ההלוואות יינתנו במסלולים שונים, לפי בחירת הלקוח – שקלי צמוד, שקלי לא צמוד, או צמוד דולר, לתקופה של 1-5 שנים. הריבית תיקבע בהתאם לפעילות העסק וצרכי המימון שלו, אך ניתן דגש על תמחור ריבית נוח ככל הניתן יחסית למקובל בשוק. ההלוואות מיועדות ללקוחות כל הבנקים, עסקים קטנים ובינוניים, בעלי מחזור שנתי של עד 100 מיליון ש"ח, מכל ענפי המשק, כולל עסקים בהקמה.

עסקים קטנים ובינוניים הם מנוע מרכזי וחשוב בצמיחת המשק וביצירת מקומות תעסוקה. עפ"י נתוני משרד הכלכלה, עסקים קטנים ובינוניים מהווים כ-99% מהמגזר העסקי בישראל, ואחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-45% מהמועסקים במשק.

הקרן להלוואות בערבות מדינה מעניקה לבנקים אשראי נוסף לצורך הלוואות לעסקים ברמת סיכון גבוהה מן המקובל במערכת הבנקאית, כולל עסקים בשלב ההקמה. היתרון המשמעותי שלה טמון בביטחונות אותם מעניקה המדינה עבור ההלוואות. משמעות הדבר היא, שגם עסקים קטנים בעלי סיכון גבוה או שיש להם חוסר בבטחונות, יכולים ליהנות מאשראי, להשקיע בעסק ולצמוח.

לדברי דני כהן, ראש החטיבה הבנקאית בלאומי, "הבנק קיבל החלטה אסטרטגית ללוות עסקים קטנים ובינוניים בצמיחתם. אין ספק, כי הלוואה במסגרת הקרן בערבות המדינה היא אחד מהכלים המשמעותיים לשם כך, ואנו שמחים להיות חלק מהמפעל החשוב הזה. על רקע זה לאומי התחייב על מתן מענה מהיר עד כמה שניתן, וזאת מתוך הבנה כי הלוואה ייעודית זו חיונית לחיי היומיום של העסקים ולצמיחתם העתידית כאחד".

סכומי ההלוואות המקסימליים שיאושרו במסגרת הקרן הם:
עסק בהקמה עד 500 אלף ש"ח
עסק קטן - מחזור עד 6.25 מיליון ש"ח 500 אלף ש"ח
עסק קטן - מחזור מעל 6.25 מיליון ש"ח 8% מהמכירות (עד 8 מיליון ש"ח)
עסק בינוני – מחזור מעל 25 מיליון ₪ 8% מהמכירות (עד 8 מיליון ש"ח)
עסק יצואן 12% מהמכירות (עד 12 מיליון ש"ח)
השקעות בתעשייה - עסק בינוני עד 90% מסכום ההשקעה ועד 15% ממחזור (עד 15 מיליון ש"ח)

פרטים באשר לתהליך קבלת ההלוואה ניתן למצוא בסניפי לאומי או באמצעות מוקד העסקים בטלפון 5522*.

ההלוואות לעסקים הקטנים במסגרת הקרן מצטרפות לשורה של שירותים עסקיים יחודיים ללאומי, שמטרתם להקל על העסקים הקטנים את ההתנהלות היומיומית. לאומי מעמיד לרשותם את בית הספר לניהול עסקים בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה, בו מועברים קורסים ייחודיים לשיפור ההתנהלות העסקית. בנוסף, לאומי יצר פורטל דיגיטלי "Cash Management", המאפשר לעסקים לרכז בהתאמה אישית, בממשק ידידותי ובמקום אחד מגוון שירותים פיננסיים, בהם:
• ריכוז מידע תנועות ויתרות בחשבונות העסק בכל הבנקים.
• כלים מתקדמים לשיפור וייעול ניהול תזרים המזומנים של העסק
• מערך תשלומים ותקבולים דיגיטלי, בארץ ובחו"ל
• מידע עסקי שימושי לסיוע בקבלת החלטות
עסקים הלוואות בנק לאומי מימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד