י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"חבל בנימין הוא חלק בלתי נפרד מירושלים"

בסיור שערך חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון ביהודה ושומרון יחד עם ראשי מועצת יש"ע, חיזק ליאון את שיתופי הפעולה בין ירושלים ליו"ש והבהיר כי "אסור להפסיק לבנות לרגע אחד"

"חבל בנימין הוא חלק בלתי נפרד מירושלים"

משה ליאון, חבר הנהלת עיריית ירושלים ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים בעיר, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ערך השבוע ביקור, יחד עם אנשי צוותו, בהתיישבות ביהודה ושומרון.

לסיור הממושך הצטרפו יגאל דילמוני סמנכ"ל מועצת יש"ע, שילה אדלר מנכ"ל מועצת יש"ע ותמר אסרף דוברת מועצת בנימין. הסיור עסק בפיתוח כלכלי ובנייה בהתיישבות ובקשר החשוב בין ירושלים לאזורי יהודה ושומרון העוטפים את ירושלים.

את הסיור פתח ליאון באזור התעשייה שער בנימין ובמרכז המבקרים נחלת בנימין שביקב פסגות, שם נפגש עם יעקב ברג מנכ"ל היקב ונערך דיון וחשיבה לשיתופי פעולה בקידום התעשייה והעסקים ומאבק בחרם וסימון המוצרים.

בשילה הקדומה התקיים סיור המציג את העבר של האתר. ליאון והצוות שלו התרגשו לראות את הממצאים ההיסטוריים והחיבור הישיר לתנ"ך ובעיקר לבקר בעיר שילה שהייתה בירת ממלכת ישראל במשך קרוב ל-400 שנה לפני הפיכתה של ירושלים לבירה.

בהמשך נערך מפגש עם אבי רואה ראש מועצה אזורית מטה בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ויחד דנו בנושא הבנייה והפיתוח העתידי יחד עם תכנון משותף לעוטף ירושלים.

לאחר הסיור אמר משה ליאון: "אין יותר טוב ממראה עיניים כדי להבין מה מפעל ההתיישבות בחבל בנימין ובכלל ביהודה ושומרון עושים ולהבין עד כמה זה חשוב ושאסור להפסיק את זה לרגע אחד- לא את התכניות ובטח שלא את הבנייה. כמה שיותר בנייה שתהיה זה סה"כ יחזק את עם ישראל ואת מדינת ישראל כולה.

"אם בעבר אמרנו שיהודה ושומרון הם חלק ממדינת ישראל, אז אין לי ספק דבר אחד, שחבל בנימין וגם שומרון, הם חלק בלתי נפרד מירושלים. ירושלים ויו"ש צריכים להיות ביחד. יש להם הרבה אינטרסים משותפים גם כלכליים, גם תרבותיים וגם ישיבות ולימוד תורה ובהחלט יש הרבה מקום לשיתוף פעולה ואני מקווה שבשנים בקרובות השיתוף פעולה הזה יגדל ויגבר".

אבי רואה בירך את ליאון והוסיף: "נאמר 'בנימין בין כתפיו שכן', אז יש לנו גם חלק בהר הבית וזה חלק ששייך לשבט בנימין ואת ההיסטוריה הזו צריך להמשיך בשיתופי הפעולה בין ההתיישבות בבנימין, ויו"ש בכלל, לבין עיר הקודש, בירת ישראל בירתו של עם ישראל, ירושלים. בכל התחומים בכל המובנים. גם במוסדות התורה, גם במוסדות החינוך, גם בתיירות, גם בתחבורה וכן הלאה. אנחנו מרגישים שזה כך בעבודה בנינו ובעז"ה שימשיך כך ויתחזק כדי לתת לירושלים את המרחב היותר רחב ואת העיבוי היותר גדול, מצפון בנימין, מדרום גוש עציון וממזרח מעלה אדומים ובקעת הירדן".
משה ליאון סיור חבל בנימין התיישבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד