י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

ניצחון שביעי ברצף: סנדרס הביס את קלינטון

לקראת סוף הלילה התבררו התוצאות במדינת ויומינג - שוב הביס המועמד היהודי את קלינטון המובילה, וגרם לכאב ראש לא קטן

ברני סנדרס, צילום: ויקי
ברני סנדרס, צילום: ויקי צילום: רויטרס

המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס גבר הלילה (א') על הילרי קלינטון בבחירות המקדימות לקראת התמודדות על נשיאות ארצות הברית, במדינת ויומינג.

זהו ניצחונו השביעי הרצוף של סנדרס על קלינטון, והוא הביס אותה - 56% מהקולות הלכו למועמד היהודי השמאלי לעומת 44% בלבד לה. עם היוודע התוצאות אמרה קלינטון כי עליה "לנצח בגדול" בפריימריז שיערכו בניו יורק, בעוד תשעה ימים.

על אף הניצחון המרענן, ויומינג לא נחשבת למדינה משפיעה במיוחד, וכל שיוצא לסנדרס מכך הוא 14 צירים בלבד, פחות מכל מדינה אחרת ברחבי ארצות הברית - והם אינם ניתנים כגוש למנצח, אלא מחולקים באופן יחסי למספר הקולות. עם זאת, הניצחון המוראלי, והתבוסה ליריבתו קלינטון זו הפעם השביעית, בהחלט מפיחים תקווה בסביבת המועמד, שמרכז את הכוחות לקראת המאבק הבא והמכריע בניו יורק.

חלוקת הצירים בשלב זה עומדת על 1,767 צירים לקלינטון, ו-1,110 צירים בלבד לסנדרס – הפרש של 657 צירים. שני המועמדים מקווים כי הישגיהם ישפיעו על צירי העל לבחור בהם, בועידה המפלגתית בה נבחר המועמד באופן רשמי, בלי מחויבות לתוצאות הבחירות המקדימות.

ניו יורק מעניקה 291 צירים. בשלב זה הסקרים נוטים לטובתה של קלינטון באופן ברור. קלינטון ייצגה את ניו יורק כסנאטורית והמטה שלה ממוקם בברוקלין. סנדרס מצידו עמל להזכיר כי על אף שכסנאטור ייצג את וורמונט, את שנות ילדותו העביר בברוקלין היהודית. ללא הצלחה מרשימה בשלב זה.

צריך להוסיף לזה את אמירותיו החריפות של סנדרס לגבי "עשרות אלפי הפלסטינים שנטבחו על ידי ישראל בצוק איתן", עליהן התנצל - אך פגעו אנושות בקול היהודי אותו שואף סנדרס להשיג גם בניו יורק.
ברני סנדרס פריימריז ארצות הברית קלינטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד