ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בהלול אמר את האמת: אין ולא היה דו קיום

המחנה הציוני בשירות המחנה הפלסטיני • רק השמאל ימשיך לשחק בנדמה לי

מאיר גל
מאיר גל

מי שמופתע שירים את היד.

"מי שנכנס לבית ורוצח ילדים ונשים הנמים את שנתם, אפשר לכנותו טרוריסט או מחבל, אך חיילים הם סמן הכיבוש. מה יעשה פלסטיני שכבר 49 שנים נאנק תחת עול הכיבוש, מקפח את חייו, מחפש את עצמאותו ולא מקבל?"

השמאלנים בהלם מזוהיר בהלול. כמה צינית המציאות לפעמים. דווקא ממנו הם לא ציפו לזה. בהלול אמור, לתפיסתם, להיות הערבי הכי ישראלי שיש. נער הפוסטר שמדגמן את הדו-קיום, הערבי עם העברית אולי הכי תקנית שיש - משפריץ פתאום טקסטים, שמשאירים את חנין זועבי מאחור.

אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק שזה קורה דווקא במפלגה שמכנה את עצמה "המחנה הציוני". אותו מחנה ציוני, שלבני הטיפה ל"שמירה על ערכיו". האם לערכיו של בהלול התכוונה? ובכלל, בימים נורמאליים היה ראוי לכתוב טור על ציפי לבני שמטיפה לשמירה על ערכים. זה כמו לבקש ממרזל טור על אהבת ערבים או מאלי ישי טור על מעלותיו של דרעי. אין גבול לציניות.

בהלול קנה את מקומו בתודעה הישראלית כאחד מבכירי שדרני הכדורגל בארץ. ההבנה למשמעותה של מילה, ברורה וידועה לו. לכן זו איננה ״אמירה אומללה״, ואין כל טעם שבהלול יחזור בו. הוא בסה"כ אמר לראשונה בגלוי במה הוא מאמין (חיילי צה"ל סמל לכיבוש. לא נותר לפלסטינים אלא להיאבק. תוקפי החייל אינם מחבלים, ושאר ירקות). אני אגב, מאמין לו.

המשחק הכפול שמשחקים הנציגים הערבים הפך לשיטה, אבל שיתוף הפעולה של הח"כים היהודים מקומם. האמירה של ח״כ כבל כי בהלול ידע שזה יפגע בקבוצה ובכל זאת אמר מה שאמר, שערורייתית. לכבל כנראה אין בעיה עם התרת דם חיילינו, רק מפריע לו שזה יפגע בסקרים.

האופורטוניזם הפוליטי שולט, כל השאר שטויות. לבני תמשיך להטיף לחזור לערכים שמעולם לא היו לה, שהרי אנו זוכרים את התבטאותה והבנתה לפלסטינים הפוגעים בחיילים, שאינם מחבלים.

בהלול היה עלה התאנה האחרון של המשחק בנדמה לי שנקרא דו-קיום. לא עם הפלסטינים אלא עם ערביי ישראל. משיצא המרצע מן השק והתגלו דעותיו תומכות הטרור והמעודדות אלימות נגד חיילים, הפרשה הזאת מחייבת תגובה חריפה.

הבעיה היא שכולנו יודעים שהתגובה החריפה תהיה מטח הודעות לתקשורת של פוליטיקאים. חברי כנסת ערבים ימשיכו לתמוך בטרור ולעודד דה לגיטימציה לישראל, ולכל דבר הקשור אליה. כל בר דעת מבין שאם זוהיר בהלול, הערבי הכי ישראלי שיש, הכי אשכנזי שיש, אולי המתמודד המוביל על תואר ״הערבי הכי טוב בארץ״ - מחזיק בעמדות קיצוניות כל כך, הזויות כל כך, ומפגין אותן בכזה ביטחון, הסיפור נגמר.

מי שלא אהב את זועבי ברשימה המשותפת מקבל עכשיו את בהלול במחנה הציוני, שעובד בשירות המחנה הפלסטיני.

הערה לסיום.

אם תוצאות הבחירות היו שונות והרצוג היה מנצח סביר שזה היה ״כבוד השר בהלול״. אוי למדינה שמכבדת כך את אויביה. עיניים להם ולא יראו.
זוהיר בהלול המחנה הציוני דו קיום ערביי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד