י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פייגי יורוביץ: אני לא דוגמנית - אגיע למטרה עם פרגון או בלעדיו

"שיגידו שהיא מכוערת, שיגידו מה שהם רוצים - לנו יש מטרה ואנחנו נגיע אליה עם פרגון או בלעדיו" • שמוליק ופייגי יורוביץ' מגיבים לסערה שהתחוללה סביבם בעקבות כתבה בעיתון • "מכבדים את הרב בניזרי, העניק לנו פרסום חינם"

פייגי יורוביץ: אני לא דוגמנית - אגיע למטרה עם פרגון או בלעדיו
פייסבוק

יום שישי, זמן לא רב לפני שתיכנס שבת המלכה, אם כל השלום והשלווה, אני מוצאת את עצמי שוקעת בשיחה זוגית עם שמוליק ופייגי יורוביץ', שחתמו שבוע סוער במיוחד מאז פרסום כתבתו של משה הלר ב'ידיעות ירושלים', בה כונתה פייגי, דוגמנית חרדית, לצד משפטים פרובוקטיביים שניתנו בכותרת, למען טירוף הרייטינג, שבואו לא ניתמם, אין עורך שלא יעשה כמעט הכל כדי להשיג אותו.

"עברתם שבוע מטורף – יש סיכוי שמקננת בלבכם חרטה על מה שנעשה"?
"אנחנו לא מתחרטים" – הם משיבים בקול אחד.
"אבל האמת שאחרי כזה שבוע, אני מתחיל להבין למה מרואיינים לא רוצים להתראיין", אומר שמוליק, ומפרט: "ברור שלא ציפינו לכזה באזז. לטוב ולמוטב. התגובות החיוביות היו יותר ממה שציפינו.
היה ברור שלא יחלקו לנו סוכריות ברחוב, אבל אפשר לומר שזה היה מדהים. אחוז הלא מפרגנים ושיצאו נגד ללא טענות ענייניות – היו כאלו של קנאה. התגובות השליליות היו בעיקר בכל שנוגע לענייני צניעות. אבל מי אלו שהגיעו עם כל הטענות על חוסר צניעות? נשים שמתלבשות בצורה פרובוקטיבית, שורצות בפייסבוק, ויש להן אלפי עוקבות ועוקבים. נכון, הן לא קיבלו שער בעיתון, אבל הן בעצמן מכשילות".
בינתיים הם מסתובבים כרגיל ברחוב, לא חטפו יריקות או קללות, אפילו קיבלו כמה מחמאות, הם מספרים בחיוך. "כמובן שהמחמאות נאמרו בשקט ומבלי שמישהו יראה", הם מציינים.
ואיך המשפחה קיבלה את הסיפור? "חלקם פרגנו ושמחו בשבילנו, וחלקם קצת כעסו. אני מאמין שיש כאלו שאולי לא מדברים איתנו עכשיו, ועדיין אין לנו מושג בככל", אומר שמוליק.

פייגי יורוביץ: "אני לא דוגמנית – אני רוצה לעשות אופנה וסטיילינג דתי חרדי"
פייגי, אישה צעירה, חרדית ממאה שערים, נשואה לשמוליק יורוביץ', שהחליטו יחד להגשים את החלום של פייגי: ליין אופנה לנשים דתיות וחרדיות, שיהיה צנוע ומודרני מאוד – לטובת אלו שמחפשות את הסגנון הספציפי הזה.

בכתבה שהתפרסמה לפני כשבוע, הוצגה פייגי כדוגמנית חרדית ממאה שערים, וספגה ביקורת מאוד קשה מבית. ערכים, צניעות, וגם הרבה הערות שירדו לרזולוציות מאוד אישיות.
"אמרו עליה שהיא בכלל לא חרדית", אני אומרת להם בשיחה.
"היא בכלל לא חרדית", חוזר אחרי שמוליק. "אצל מי בדיוק נמצא קלסר הכללים של מי חרדי ומי לא"?

לפייגי עצמה, החשיפה היתה הרבה יותר דרמטית, משום שבניגוד לבעלה, שידע את טעמה של התקשורת, לה זו היתה הפעם הראשונה ובעוצמה די גבוהה. "עצרו אותי ברחוב והצביעו על 'זאתי מהעיתון'. הלכתי לקניות בשוק והיה לי קשה. 'הנה הדוגמנית'. אם לא היה לי את שמוליק - לא יודעת איך הייתי עוברת את זה". על אף הקושי, מדגישה פייגי, היא שמחה מאוד על הצעד.
אחד הדברים שהיו קשים במיוחד, הוא חוסר הפרגון מצד האנשים הקרובים. "תמיד יודעים שיש את מי שלא יפרגן, אבל מה קורה כשזה מגיע מהסביבה הכי קרובה"? היא ספק אומרת, ספק שואלת. "אם היו טענות ענייניות", מוסיף שמוליק. "אבל יורדים לרזולוציות אישיות וזה כבר משהו אחר. משבוע שעבר ביום חמישי כשיצא העיתון, התווכחתי בנושא ענייני על הכתבה. כשמישהו שואל שאלות מתוך כוונה אמיתית, בשמחה נענה על הכל" – הם מסכימים יחד.

"אנשים שנתפסו לכותרת על הלבשה אישית – בטוח לא קראו את הכתבה"
אחד המשפטים שהצליחו לעורר את הסערה סביב פייגי, היה משפט שנכתב באחת הכותרות, ודיבר על הלבשה אישית כקו אדום. "אנשים הגיבו על זה בציניות הכי חריפה שיש", הם אומרים, וקובעים כי בטוח ש-50% מאלו שנתפסו על הציטוט הזה, לא קראו את הכתבה.

"מי שמעט מבין בתקשורת, יודע שאנחנו לא שולטים על עריכה, ובפרט אם היא מגמתית. זה היה סיפור שצריך למכור ולקבל שער אז החלטת עורך היתה לקחת משפט ולעשות בו כרצונו", מסביר שמוליק. "מה שאנחנו אמרנו בכתבה, הוא שיש דברים שברור מאליו שלא נעשה בכל מה שקשור לעולם הדוגמנות: אם זה קמפיינים שמחללים שבת, אם זה צילום עם גברים, מחשופים, קצר מדי. הלבשה אישית ברור שהיא מחוץ לתחום של אישה חרדית".

"עצם העובדה שסירבנו בתוקף להתראיין אצל אילה חסון, שתוכניתה משודרת בשבת, מבהיר את מה שכבר אמרנו והיה ברור", הם מסכימים יחד. "על אף שיכולנו להצטלם ולסמוך על כך שישימו שקופית גדולה שהכתבה צולמה ביום חול. אני מכיר יותר מדי מפורסמים חרדים שלא היו שומרים עקרונות כאלו. הפקת התוכנית ישבה עלינו חצי שבוע. חוץ מלהבטיח שיביאו משיח, הבטיחו הכל", אומר שמוליק.


שמוליק ופייגי יורוביץ': "לא כועסים על אף אחד - נגיע למטרה עם פרגון או בלעדיו"

ובכל זאת, ידעתם שאתם מתראיינים לעיתון חילוני – למה ציפיתם?
"ברור שידענו שאנחנו הולכים לעיתון חילוני, והם יוציאו כל מיני דברים מהקשרם כדי שזה יהיה מעניין. אבל עדיין אני חושב שזה היה בגדר סביר. חוץ מכותרת אחת, הם היו די בסדר גמור איתנו, ומי שקרא את כל הכתבה יכול היה בהחלט להתרשם שהכותרת של ההלבשה האישית היא לא בדיוק עיקר הכתבה - אלא יש לנו עוד כמה קוים אדומים שמפורטים. השאפו הגדול מגיע כמובן למשה הלר, שדאג לזה".

"שיגידו שהיא מכוערת – לנו יש מטרה להגשים עם פרגון או בלעדיו"
בין שלל התגובות והטוקבקים הסוערים סביב סיפורה של פייגי, היו תגובות מעליבות למדי. "מכוערת", היו שכתבו. "איזה דוגמנית? תראו איך היא נראית", ועוד כיד דמיון הרוע. שמוליק ופייגי בחרו להתמקד יותר בתגובות החיוביות ובעשיה שמחכה להם, ולא בתגובות השליליות מהסוג הזה.

"אין לנו שום דבר אישי נגד אף אחד שכתב תגובות שליליות ומעליבות", הם אומרים כמעט פה אחד.
"אנחנו מקבלים כל דבר כפי שהוא, וחדורי מטרה ומוטיבציה להגשים את החלום של פייגי – הקמת ליין אופנה לנשים וכן שירות סטיילינג ועזרה בכל דרך לנשים שרוצות להתלבש בטוב טעם".
"זה בדיוק מה שרציתי להגיד בכתבה", מסבירה פייגי. "אני לא רוצה להיות דוגמנית כי יש לי גוף יפה או פנים יפות. זה ממש לא הקטע שלי. אני רוצה לדגמן אופנת נשים דתיות/חרדיות מודרניות. יש הבדל גדול, אבל לאנשים זה פחות משנה הפרטים האמיתיים. הם מחפשים את הטרף הקל".

"שיגידו שהיא מכוערת, שיגידו מה שהם רוצים. לנו יש מטרה, ונגיע אליה עם פרגון או בלעדיו", אומר שמוליק בהחלטיות. "ורק כדי שיהיה ברור לכולם, שכל מה שיוצא מהבית שלנו, קורה בהסכמת שנינו יחד".

סערת בניזרי: "מודים לו על הפרסום"
"זה לא כיף לשמוע תגובות שליליות - אבל ברגע שאתה רואה שזה ממקום קנאי ומקנטר, זה עשה אותנו מאושרים", הם אומרים. בין היתר הם מתכוונים גם לדבריו של שלמה בניזרי, שתקף את פייגי ברמה האישית, בתוכנית ברדיו קול ברמה. "אני מאוד מודה לבניזרי על הפרסום. כי ברדיו קול ברמה פרסום עולה הרבה כסף, ובמיוחד עכשיו כשערב פסח, הקדישו חצי שעה מתוך תוכנית של משעתיים – זה לא מובן מאליו", אומר שמוליק. "לגבי זה שאני מכשיל ופייגי מכשילה, אני רוצה לומר שבחורי ישראל שנחשפו – כנראה נכשלו בעוד דברים ומקומות. אלו שלא נחשפו, שמעו על הסיפור הזה פעם ראשונה מבניזרי. אז למעשה הוא הכשיל. אני מכבד מאוד את הרב בניזרי – אך זה מה שיש לי להגיב".

"תמשיכו לגור במאה שערים כאילו דבר לא אירע"?
"האמת שכבר במשך תקופה אנחנו מגלגלים את הרעיון של לעבור דירה ממאה שערים, ומן הסתם זה יקרה מתישהו בקרוב – זו היתה התוכנית הרבה לפני הכתבה, ושום דבר לא השתנה".
מאה שערים שמוליק ופייגי יורוביץ אופנה וסטיילינג שלמה בניזרי ליין אופנה לחרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 129 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד