י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חוץ, כלכלה ומשפטים: כמעט ממשלה עם הרצוג

דיווח: המחנה הציוני הייתה אמורה לקבל שישה תיקים בממשלה, כולל תיקי החוץ, הכלכלה והמשפטים

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90

כך הייתה אמורה להיראות הקואליציה עם המחנה הציוני: נמשך גל הדיווחים על המו"מ שנערך לאחרונה בין הליכוד למחנה הציוני על הצטרפותה לממשלה.

למרות הכחשות יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, מתרבים הדיווחים על מו"מ מתקדם עם המחנה הציוני. לפי הפרסומים המהלך נקטע בעקבות הבדיקה של רשויות החוק בעניינו של הרצוג.

לפי פרטים שמפרסם הערב (א) הפרשן הפוליטי שלום ירושלמי, חלוקת התיקים בקואליציה עם המחנה הציוני הייתה סגורה. הרצוג היה צפוי לקבל לידיו את תיק החוץ, מספר 2 במחנה"צ ח"כ שלי יחימוביץ הייתה אמורה לקבל את משרד הכלכלה ושותפתו של הרצוג, ח"כ ציפי לבני הייתה מקבלת את תיק המשפטים.

יצויין כי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אישר במהלך פאנל בועידת דגל התורה השלישית בשבוע שעבר, כי אכן הייתה הצעה של הצטרפות המחנה הציוני לממשלה, כאשר ח"כ יחימוביץ תקבל את משרד הכלכלה.

לפי הפרסומים, בליכוד הסכימו לתת למחנה הציוני גם את משרדי התקשורת ואיכות הסביבה. בסך הכל, חבילה הכוללת שישה תיקים ועוד ראשי ועדות בכנסת.

לדברי בכיר ששוחח עם ירושלמי גם ח"כ סתיו שפיר הייתה בין המועמדים לתפקיד שר בממשלה. עוד אמר הגורם כי ההסכם היה לקראת סגירה, אך כנראה לא יצא לפועל בעקבות הסתבכותו של הרצוג.
יצחק הרצוג המחנה הציוני הליכוד קואליציה כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}