כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"התעללות פיזית ובורות": תחקיר נגד החינוך החרדי מתסיס את לונדון

סערה בעקבות התחקיר: גורמים בקהילה החרדית בלונדון מגיבים ל'בחדרי חרדים' בעקבות התחקיר על אלפי הילדים הלומדים בחינוך לא מפוקח, ועל הטענות על התעללות פיזית בקהילה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

לונדון כמרקחה: סערה בריכוזים החרדים בלונדון בעקבות תחקיר האתר "אינדיפנדנט" שחשף כי למעלה מאלף נערים חרדים לומדים במסגרות דתיות לא מפוקחות ו"בדלניות", בהן דווחו מקרי התעללות פיזית שלא מטופלים בשל "החשש שהרשויות יואשמו באנטישמיות".

גורמים חינוכיים בלונדון ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אומרים כי מדובר בהסתה כנגד המוסדות, ואין שום בסיס אמיתי לדברים - "זה מבוסס על עדות של אנשים שעזבו את הדת ומרגישים צורך להתראיין ולהתפרסם".

כאמור, תחקיר האתר חשף כי בבתי הספר החרדיים מלמדים שיעורי דת בלבד, וכל השיעורים מתנהלים בשפת היידיש. למעשה טוען האתר, כי הצעירים היהודים יוצאים משם "ללא הכישורים הנדרשים במערכת החינוך הבריטית, ואף לא דוברים אנגלית".

גורמי חינוך בלונדון מדגישים ל'בחדרי חרדים': "אין מוסד אחד שבו אסור לדבר אנגלית, התעללות פיזית שעברו ילדים בלונדון היא פחותה בהרבה ממקומות אחרים. אין אצלנו רוח של כל מה שכתוב בכתבה, להיפך, הרשויות מאד מרוצים מהמוסדות בהאקני והם באים לבקר בתדירות גבוהה, למעט ישיבות ששם אין לימודי אנגלית, ועל זה יהיה משפט בשבןע הבא מה לעשות לגביהם".

מנגד, המסיתים כנגד החינוך החרדי טוענים כי הרשויות לא מתערבות בנעשה בבתי הספר מזה 40 שנה, וכי עצם פעילות בתי הספר הללו אינה חוקית באנגליה.
חרדים לונדון חינוך תחקיר אינדיפנדנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד