י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רבי נחמן החדש: החלו העבודות למבנה ענק בקבר באומן

כמאה אלף המתפללים שמשתטחים מדי שנה על ציון רבי נחמן מברסלב נתקלים במציאות קשה ובתנאים לא נוחים • 'בחדרי' עם התוכנית המלאה לשיפוץ ובניה מחדש של המתחם בקנה מידה בינלאומי • צפו: הדמיית הנקודה העולמית של ברסלב

רבי נחמן החדש: החלו העבודות למבנה ענק בקבר באומן

אתר ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן משנה את פניו: עסקני 'איחוד ברסלב באומן' מפרסמים צילום דגם המבנה החדש שיוקם מעל ציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן שבאוקראינה.

על פי התוכנית, ייבנה מבנה בעל 2 קומות שישתרע על כל שטח 'בית החיים' במקום קבורתם של הקדושים, שטחו של הבניין יבנה עד צמוד למגומטר. סמוך לציון יוקם בית מדרש לתורה ולתפילה שיכיל 5000 מקומות ישיבה לציבור המתפללים, בסמוך לו תבנה רחבה גדולה שתחולק לשטיבלא'ך שייתן מענה לעוד אלפי מתפללים, במבנה החדש יוקם חדר הנצחה ל-30.000 הקדושים, חדר אבידות ומציאות, הכנסת אורחים, חדרי מלתחות שירותים ועוד.

המבנה יכיל שתי קומות בשטח כולל של למעלה מ-4,200 מ"ר, כאשר קומת הקרקע תשתרע על פני שטח של למעלה מ-2,800 מ"ר.

בתוכנית הבנייה של 'היכל הציון' תתקיים הפרדה מלאה בין הגברים לנשים. הקומה השנייה תיועד לציבור הנשים בלבד, את מצבת ציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א יגביהו עד לקומה השנייה של עזרת הנשים.

באתר 'אומן שלום' מפרסמים כי עסקני 'איחוד ברסלב אומן' משערים כי תחילתה של הבנייה תחל בעוד פחות מחודש, מיד לאחר חג הפסח, בכ"ג בניסן ותימשך 18 חודשים.

בשלב הראשון, יגביהו את שטח בית החיים באופן של כיפין על גבי כיפין, עד שתיווצר רחבה אחת גדולה מהציון ועד לקצה שטח בית החיים. ויתמקדו בבנייתה המורכבת של הקומה הראשונה מעל 'בית החיים' שבנייתה תהיה בתיאום מלא עם ועדת הרבנים, ע"פ ההלכה של 'כיפין על גבי כיפין' באופן שלא יהיה שום חשש פגיעה בשוכני עפר הקבורים ב'בית החיים' - כל מתחם הציון הקדוש יותאם כולו לכוהנים כולל המתחם הפנימי הסמוך לציון בשלב הראשון, שיימשך עד ראש השנה הקרוב הבא עלינו לטובה, יגביהו את שטח בית החיים באופן של כיפין על גבי כיפין, עד שתיווצר רחבה אחת גדולה מהציון ועד לקצה שטח בית החיים.

מיד לאחר חג הפסח יתקיים מעמד 'הנחת אבן הפינה'.

צילום:איחוד ברסלב ובאדיבות אתר "אומן שלום"














ציון רבי נחמן אומן הדמייה אוקראינה בית מדרש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד