י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בעקבות הדף היומי: קידושין במהדורה מנוקדת

התלהבות מהגמרא המנוקדת החדשה של 'עוז והדר': מסכת קידושין מהדורת פריעדמאן יצאה לאור לרגל מועד הלימוד ב'דף היומי'

בעקבות הדף היומי: קידושין במהדורה מנוקדת

התלהבות חסרת תקדים של רבבות לומדי הדף היומי לרגל צאתה לאור של מסכת קידושין במהדורה המנוקדת והמפוסקת של ממלכת התורה 'עוז והדר', פרי יוזמתו הברוכה של מורינו הגאון רבי יהושע לייפער, אב"ד דק"ק 'באר משה' מונסי יצ"ו.

רבים מלומדי הדף בגמרא החדשה מציינים כי לטקסט המנוקד והמפוסק יש תועלת רבה ביותר, אף ללומדים מבוגרים ומנוסים! הלימוד במהדורה המנוקדת והמפוסקת משחרר את המוח מן הצורך להתמודד עם הפיסוק ועם ראשי התיבות, ומותיר את כל כולו פנוי להבנת תוכן הדברים.

הפיסוק מארגן את תוכן הדברים: לפתע רואים שיש כאן משפט עם תחילה ועם סוף, הוא עצמו מורכב מחלקים המופרדים על ידי פסיק; יש סוגיא שבראשה דין או הלכה, ובעקבותיו דיון, יש קושיא ויש תירוץ; ההדגשות מארגנות את מבנה הדיון, ואף את כלל העמוד, ולאחר הלימוד, ההדגשות מאפשרות להתמצא בתוכן בעזרת מבט כללי על העמוד.

לשם מלאכת הניקוד המורכבת גויסו טובי המומחים לניקוד ארמית, כשלאחר מכן הטקסט המנוקד עובר ביקורת ייחודית על ידי תלמידי חכמים מופלגים. בסיום התהליך ניגשים למלאכת העימוד בטכניקה מיוחדת בשל המורכבות הרבה שיש בעימוד של חומר מנוקד בצפיפות רבה בכדי להביא לתוצאה המבורכת בה נראה העמוד פאר והדר, כשעל המלאכה הרבה מנצח ביד רמה הרב אהרן מרגליות.

בשורת הוצאתה לאור של הגמרא המנוקדת הביאה בכנפיה אלפי רכישות, ומוקד המכירות של 'עוז והדר' תוגבר במוקדנים נוספים כדי לתת מענה מהיר ויעיל לאלפי הפונים. את הכרכים החדשים ניתן אף להשיג בחנויות הספרים המובחרות.
עוז והדר דף היומי גמרא מנוקדת מהדורת פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד