כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

קדיש ופרקי תהילים אחרי מיטתה של הגויה

בהנחיית רבני זק"א, נערכה הלוויה 'יהודית' לחסידת אומות העולם בת 93 שנפטרה ערירית ביפו • תיעוד

קדיש ופרקי תהילים אחרי מיטתה של הגויה

לוויה יוצאת דופן התקיימה בימים האחרונים: אדביגה איזביצקה, קשישה כבת 93 שהתגוררה כערירית ביפו, אומצה על ידי שוטרי תחנת שרת שביקרו אצלה לעיתים תכופות.

ביום חמישי היא מתה בבית החולים איכילוב, ובמשטרה פנו לזק"א תל אביב על מנת לדאוג לכבודה האחרון.


צילום: מוטי קרליץ דוברות זק"א ת"א

מאחר שמדובר באשה נוצריה, התייעצו ראשי זק"א ת"א עם רב הארגון וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל הגאון הרב יעקב רוז'ה שפסק על פי פסקי הלכה של הגר"ע יוסף זצ"ל והורה איך לנהל את טקס ההלוויה מבלי לפגוע בכללי ההלכה.

טרם העברתה לקבורה בבית קברות נוצרי ביפו, הובאה הקשישה בארון למחסן זק"א ת"א ברידינג, שם נערך הטקס בנוכחות מכריה ושכניה. האפוטרופוס שטיפל בה בשנים האחרונות נשא דברי פרידה וסיפר על כך שהיא סייעה בתקופת השואה ליהודים, ואף סבלה מכך קשות. עוד הוסיף על קרבתה ליהדות בכך שלמרות שאינה יהודיה הקפידה לשמור את חגי ישראל ומנהגיהם.

בתום הטקס, מתנדבי זק"א ת"א אמרו עליה קדיש ואף קראו פרקי תהילים על ארונה.


צילום: מוטי קרליץ דוברות זק"א ת"א

הרב יעקב רוז'ה, אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הסתמך על ספר שו"ת תשובות והנהגות של ראב"ד העדה החרדית הרב משה שטרנבוך, שפסק שאפשר לומר קדיש על חסיד אומות העולם. בנוסף, השתמך על קיצור שולחן ערוך - ילקוט יוסף של הגר"ע יוסף זצ"ל, שם נפסק כי מי שעשה טובה לישראל מותר לומר עליו קדיש.

"בנוסף, רבי אהרן וולקין פוסק בשו"ת זקן אהרן, שמותר לגר לומר קדיש על אביו הגוי. אמנם כאן המקרה שונה, אך שלושת הפסקים יחד גרמו לי להורות למתנדבים לומר קדיש על הגויה".





מנכ"ל זק"א ת"א הרב צבי חסיד ציין: "זק"א פועל במהלך כל ימות השנה לשמירה על כבוד המת, ולאחר שנועצנו עם רב הארגון הגאון רבי יעקב רוז'ה, החלטנו להיעתר לבקשה ולשמור על כבודה של חסידת אומות העולם ולהביאה לקבורה על פי הכללים".
לוויה של גוייה קדיש זקא חסידת אומות העולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד