כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

טרור יהודי: ארבעה עצורים - בהם שני קטינים

בין העצורים: 2 קטינים בני 16-17 החשודים במעורבות בביצוע עבירות ביטחון נגד פלסטינים. עצור נוסף חשוד בהצתת רכב פלסטיני

צילום ארכיון: פלאש90
צילום ארכיון: פלאש90

הותר לפרסום: נעצרו שני קטינים בני 16-17 בחשד למעורבות בביצוע עבירות ביטחון נגד פלסטינים. עצור נוסף חשוד בהצתת רכב פלסטיני ובעבירות ביטחון. כך גם נעצר בגיר נוסף.

לאחר מספר ימים הותר לפרסום כי נעצרו ארבעה צעירים פעילי ימין, בחשד לביצוע טרור יהודי נגד ערבים. המשטרה ביקשה להאריך את צו איסור הפרסום הגורף, אך השופטת אליאנא דניאלי מבית משפט השלום בפתח תקווה דחתה את הבקשה.

שניים מהעצורים, בני 16 ו-17 שנעצרו בחשד למעורבות בביצוע עבירות ביטחון נגד פלסטינים. אחד מהם נעצר ביום שלישי שעבר ומעצרו הוארך עד יום שני הבא. קטין נוסף נעצר הבוקר ומעצרו הוארך גם עד ליום שני הבא.

כמו כן נעצר בגיר בשם דנה שניאור ביום שלישי שעבר בחשד להצתת רכב של פלסטיני, קשר לפשע וחבר בהתאגדות אסורה, מעצרו הוארך עד ליום חמישי.

חשוד נוסף בגיר בשם פנחס שנדורפי, נעצר אף הוא ביום שלישי שעבר בחשד לעבירות ביטחון, מעצרו הוארך עד ליום שני הבא לצרכי חקירה.

את העצורים ייצגו עו"ד חי הבר ועו"ד אהרון רוזה מטעם ארגון חוננו שמסרו כי בכוונתם להגיש ערר לבימ"ש המחוזי על החלטת בימ"ש.

עו"ד רוזה מסר לאחר הדיון כי "בית המשפט האריך היום את מעצרם של החשודים שאני מייצג , בפעם השנייה , כאשר לגבי אחד מהם הוארך המעצר עד ליום חמישי , לאחר שקיבלתי את הצעת בית המשפט להאריך מעצרו לתקופה זו, לגבי שני האחרים אחד מהם קטין הוארך המעצר לתקופה ארוכה מדי לטעמי , עד ליום שני 18.4.16 ועל כל בכוונתי לערור לבית משפט מחוזי. שוב מביע תקוותי כי גורמי החקירה יתעשתו בהקדם ויאפשרו מפגש ביני לבין לקוחותיי לשם ייעוץ , זכות חוקתית המגיעה לכל אדם".

מנכ"ל חוננו שמואל מידד (זנגי) אשר שהה בבית המשפט מסר לאחר הדיון כי "לצערי כיום מספיק לתת כותרת לתיק שמדובר בעבירות ביטחון וכבר נמנעות ממך זכויות בסיסיות: פגישה עם עו"ד, ולפעמים עינויים בחדרי החקירות כאילו אתה אוייב. אני חושש לשלום העצורים".
מעצרים טרור יהודי חשד שריפת רכב פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד