כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

התיעוד שמעורר סערה: שוטרים מעכבים בברוטליות 2 נשים בביתר

תיעוד מעצר ברוטאלי של 2 נשים בביתר עילית, מעורר סערה בקרב הציבור החרדי • הנשים ניסו להגן על אחותם ממעצר ועוכבו בברוטליות על ידי בלשים לבושי אזרחית: "עקרו את הדלת ולא ידענו מי הם" • המשטרה: "המעצר בוצע כחוק" • צפו

אילוסטרציה. צילום: פלאש90. (אין קשר בין המצולמים לכתבה)
אילוסטרציה. צילום: פלאש90. (אין קשר בין המצולמים לכתבה)

משטרה ברוטלית: תיעוד של ברוטליות משטרתית נגד שתי נשים בביתר עילית, מסעיר את הציבור החרדי.

ביום חמישי האחרון, הצליחו שוטרי מחוז ש"י, לשים את ידיהם על ילדה בת 9 שהוחזקה על יד האם בניגוד להחלטת בית הדין לענייני משפחה ובית הדין הרבני.

בתיעוד הוידאו שלפניכם, ניתן לראות את השוטרים ביום רביעי האחרון מלווים את הילדה ואמה במדרגות הבניין כשהם בדרכם לניידת המשטרה. אולם ממש לפני היציאה נשמעים זעקות וצרחות מחוץ לפתח הבניין, והשוטרים נותרים עם הילדה ואמה, בחדר המדרגות עד להרגעת הרוחות.

אחד השכנים יצא מביתו ותיעד את מעצר האם, ובהמשך אף את התקרית בין השוטרים הסמויים לבין אחיות האם שהגיעו למקום.

"אם הילדה צלצלה אלי שהגיעו משטרה ופרצו לה את דלת הבית, ושאבוא עם אחותי להזמין דלת חדשה. אחותי הלכה ראשונה, ואיך שהיא נגעה בדלת הבניין, ללא התראה מוקדמת או דיבורים התנפלו עליה שני אנשים שבהמשך התברר שהם שוטרים, ותקפו אותה באלימות", מספרת האחות ל'בחדרי חרדים'.



לדבריה, היא החלה לצעוק לשכנים שיזמינו משטרה. "לא ידענו מי הם, חשבנו שאולי אלה שוטרים ולא היה ברור לנו מה המטרה שלהם. חטפתי אגרופים וגם אחותי, עד שהגיע השכן עם המצלמה, רק אז השוטרים הפסיקו להרביץ לנו ואחד מהם הוציא כובע משטרה מהכיס ולבש אותו".

כפי שניתן לראות בסרטון, נהג אוטובוס שחלף במקום ראה מהומה ועצר, על מנת להגיש עזרה, אולם אז אחד הבלשים חבש כובע משטרתי.

"כשהכניסו אותנו לרכב המשטרתי שאלתי אותם לאן לוקחים אותנו, הם אמרו לנו, "למשטרה, לא ראיתם שאני עם כובע משטרה?". עניתי להם שכובע משטרה כל אחד יכול להשיג ושאלתי אותו למה הוא לא הזדהה כשוטר לפני שתקף אותנו באלימות". השניים נלקחו למשטרת גוש עציון שם תושאלו בקצרה ושוחררו.

מזה שנים קיים סכסוך גירושין בין בני זוג מהעיר ביתר עלית שכלל דיונים רבים בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני. לאחר שהוחלט כי הילדים יועברו לחזקת האב, החל סכסוך בין בני הזוג לעניין החזקה על הבת הקטנה בת ה-9. מזה מספר חודשים סירבה האם להחזיר את הילדה למשמורת האב כפי שנקבע, ובכך הפרה את צווי בית הדין הרבני.

ביום רביעי האחרון הצליחו השוטרים לאתר את הילדה ואת האם בביתר עילית. הילדה הוחזרה לחזקת אביה והאם נעצרה לחקירה. לאחר יממה בכלא נווה תרצה היא שוחררה למעצר בית עד למחר, אז יתקיים דיון נוסף בבית המשפט.

לטענת המשפחה, בשבועות האחרונים לאחר שהוצא צו להעברת המשמורת לאב במעמד חד צדדי, האם הפסיקה לשלוח את הבת לבית הספר על מנת שלא יוכלו להוציא אותה מידיה.

עורך הדין משה אוסדיטשר, פרקליטו של האב, אמר ל'בחדרי חרדים' כי "לצערינו האם אינה בוחלת בדבר כאשר במשך חודשים כלאה את בתה והסתירה אותה מעיניי כל וזאת על מנת להתחמק מקיום החלטות שיפוטיות".

בעניין תיעוד המעצר אמר כי "הסרט שצולם נעשה על ידי צלם שהאם העמידה לצורך כך כאשר אחיות האם המנסות לעשות פרובוקציה בקומת הקרקע נעצרות על נסיון להפר צו שיפוטי. חבל שהאם אשר מנסה לצייר מסכנות הופכת את פרטיות ילדתה לנחלת הכלל, דבר המוכיח כי הוצאת הקטינה מידי אמא היה כורח המציאות".

משטרת ישראל הגיבה ל'בחדרי חרדים': המעצר ועיכוב האחיות בוצעו כחוק ובהתאם לנהלים.
סכסוך גירושין משטרה ביתר עילית אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד