י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לידה טבעית הסתבכה, והתינוקת נפטרה

טרגדיה - האם הצעירה בחרה ללדת בלידה טבעית • הלידה עברה כיאות, אך לפתע איבדה התינוקת את נשימתה; לצוותי הצלה שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותה

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה

כוחות הצלה ביצעו הלילה (ג') פעולות החייאה בתינוקת שאיבדה את הדופק והנשימה, לאחר שנולדה בלידת בית טבעית. למרות המאמצים, התינוקת הלכה לעומה.

במוקד מד"א התקבלה הלילה שיחה על אישה בשנות ה-40 לחייה שילדה תינוקת בלידת בית טבעית, אך זמן מה לאחר מכן, מסיבה שאיננה ברורה, איבדה התינוקת את הנשימה והדופק. תוך זמן קצר מרגע קבלת הקריאה במוקד מד"א הגיע צוות אמבולנס שהיה סמוך למקום האירוע וניידת טיפול נמרץ. הם ביצעו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות בתינוקת, והעבירו אותה לבית החולים רמב"ם, שם כאמור נקבע מותה.

הפראמדיק המפקח המרחבי של מד"א כרמל סמ"ג ארז גלר, שהגיע למקום עם צוות טיפול נמרץ, מספר כי מדובר בסיטואציה קשה - הצוות המיומן והוותיק שהגיע למקום מצא את התינוקת ללא דופק ונשימה וביצע בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות והנשמה באמצעות מפוח שחובר לצינור אשר הוחדר לקנה הנשימה שלה.

"בכל לידה מחוץ לכותלי בית חולים ישנם סיכונים, ולמרות שהאחוז להופעת הסיכונים הינו נמוך, חשוב לדאוג לאנשים מיומנים ומקצועיים שיבצעו את הפעולה הזו. חשוב כי אם מזהים מצב חירום שמסכן חיים בעת הלידה או לאחריה יש להזעיק את מד"א באופן מיידי, כי במקרים מעין אלו כל דקה היא קריטית להישרדות הולד" אומר גלר.
תינוקת נפטרה לידה טבעית עמק יזרעאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד