כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בעל מסעדת 'קורניק': רבי זליג ברסלר ז"ל

רגע לפני פרוץ המלחמה הוא עוד הספיק להימלט מלודז' שבפולין, והבוקר הוא הלך לעולמו כשהוא בן 77

הרה"ח רבי פנחס מנחם זליג ברסלר ז"ל,
הרה"ח רבי פנחס מנחם זליג ברסלר ז"ל,

ברוך דיין האמת - בבית החולים שיבא בתל השומר נפטר הרה"ח רבי פנחס מנחם זליג ברסלר ז"ל, מחסידי גור בבני ברק ומבעלי המסעדה המפורסמת 'מוכן ומוזמן - קורניק', ברחוב חזון איש בעיר.

בשנים האחרונות חלה מספר פעמים. בחודש האחרון חלה ואושפז, ולמגינת משפחתו וקהל חסידי גור השיב את נשמתו לבוראה, עטור במצוות ומעשים טובים, כשהוא בן 77 בפטירתו.

ערש הולדתו של ר' זליג בט"ז לחודש אדר תרצ"ט בעיר לודז' שבפולין, שם שהתה אמו לביקור בבית הוריה. כעבור כחצי שנה, רגע לפני המלחמה, נסעה האם ושני בניה הרב החסיד ר' אברהם ז"ל והמנוח לארץ ישראל. עם עגינתם נודע להם על המלחמה שפרצה בפולין.

ר' זעליג היה בנם השני של הרב חיים אריה ברסלר ז"ל וזוגתו ע"ה. בנם הראשון היה הסופר החסיד רבי אברהם ברסלר ז"ל, שהעתיק את שמועותיהם של אדמו"רי פולין וההדיר את ספריהם. רבי אברהם נפטר לבית עולמו בקיצור ימים ושנים בחודש אדר תשל"ז, ורבי זעליג לא פסק מלקונן על אחיו הגדול, שהיה מהאריות שבחבורה וממקורביו הגדולים של האדמו"ר ה'בית ישראל' מגור זי"ע.

באותה תקופה פגעה מידת הדין במשפחת ברסלר והיא שכלה בן נוסף, הרב החסיד רבי יצחק מאיר ז"ל. רבי זעליג היה חוזר על דברי אדמו"רי גור במלוא דייקנותם ובמלוא עוזם, כאילו היום ניתנו. מקום של כבוד וקירוב זכה בצל הבית ישראל שחיבבו והעריכו, וקירבו במחיצתו.

בחייו למד והתחנך במוסדות חסידות גור והיה דמות למופת בכל הליכותיו סיפרו מכריו ל'בחדרי חרדים'.

בשנת תשכ"ד נשא את רעייתו, בתו של החסיד הישיש רבי יעקב יצחק גרינפלד ז"ל הוא קבע את מקום תפילתו בבית החסידים של גור ברחוב חידושי הרי"ם בבני ברק, שם הרבה בלימוד מידי יום ביומו. במשך למעלה מחמישים שנה, הסתופף בצילם של אדמו"רי בית גור וזכה לקירבתם, האיר פנים לכל אדם, ועל פיו היה שגור תמיד אימרה חסידית משובחת.

המנוח קיים את ההלכה 'גדול הנהנה מיגיע כפו' ופתח יחד עם גיסו הרה"ח רבי חיים קורניק ז"ל את מסעדת 'מוכן ומזומן' ברחוב חזון איש בבני ברק. שם הרבה במעשי חסד וחילק אוכל לנצרכים קשיי יום, כל רואיו זוכרים את פניו המאירות והשמחות והנסוכות חן וחסד.

מסע הלוויתו יצא היום בשעה 14:00 בצהריים, מביתו ברחוב ברסלב 6 בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
זליג ברסלר מסעדת קורניק הלוויה חסידות גור תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד