ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

אזולאי ואקוניס יצילו את בית הכנסת הגדול

שר הדתות ושר המדע ביקרו בבית הכנסת הגדול בתל אביב, שמעו על המצוקות והבטיחו לעזור • צפו בוידאו

אזולאי ואקוניס יצילו את בית הכנסת הגדול
ל

על רקע בעיות הפעלת בית הכנסת הגדול בתל אביב, ערכו שר הדתות אזולאי ושר המדע אקוניס ביקור מיוחד, והבטיחו לפעול לתקצוב מיוחד עבור המשך הפעלת בית הכנסת.



השרים דוד אזולאי ואופיר אקוניס השתתפו בישיבת הנהלה של בית הכנסת, והרמת כוסית לרגל חג הפסח. השרים עמדו מקרוב על צרכיו ועתידו של בית הכנסת, שחווה עדנה מחודשת בימים אלה ופותח שעריו מחדש לקהלים נוספים.

בדברי הפתיחה הביע נשיא בית הכנסת הגדול שלמה פיבקו את הערכתו לשרים שפינו מזמנם ובאו לתמוך ולחזק את בית הכנסת. בדבריו העלה את הפעילות הרבה בשנתיים האחרונות מאז מונה לתפקיד, וציין כי על אף מעמדו ההיסטורי של בית הכנסת מאז שנת הקמתו ב-1925, אף גורם מטעם העירייה והממשלה לא דואג לסייע וכל הנטל והעול בעיקר הכלכלי נופל על הנהלת בית הכנסת.

שר הדתות דוד אזולאי סיפר כי יש לו היכרות מיוחדת עם בית הכנסת, וכי עוד בהיותו צעיר לימים היה נוהג לפקוד את בית הכנסת במהלך ימות השבוע כשהזדמן לאזור. אזולאי ציין כי במסגרת תפקידו אין הוא נוהג לבקר בבתי כנסת וכי לצערו אין שום תקציב במסגרת התקציב הקואליציוני המיועד לחיזוק בתי הכנסת ולסיועם.

"בלב כבד אני אומר לכם שכל תקציב הדל של משרד הדתות הולך לבנית מקוואות . הסיבה היחידה שאני בא לכאן היום היא בית הכנסת הגדול של תל אביב שרואה אור מיוחד בימים אלו ומחזיר עטרה ליושנה, ולכן חשוב במיוחד באופן יוצא דופן לתמוך במוסד היסטורי זה ואעשה כל מאמצץ למצוא תקציב למען חיזוק בית הכנסת שימשיך לפרוח בשיעורי תורה ותפילות בכל ימות השבוע" אמר אזולאי.

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס אמר כי "כשאנו מטיילים בעולם ונכנסים למוזיאון או כנסיה אנו מתפעמים מהמבנים הללו ומטיפוחם, אני מציע לכולם לבוא ולהרתרשם מההוד וההדר של בית הכנסת, שמעבר להיותו מקדש מעט במרכז העיר הוא לא פחות מזה סמל לאומי ומרכז מורשת תרבות ורוח, וכך צריך להתייחס אליו".
בית הכנסת הגדול בית כנסת הגדול תל אביב דוד אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד