כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הכירו את הפרופסור החרדי מברקלי שתומך בחרם על ישראל

מחד גיסא הוא חרדי, חובש כיפה שחורה ומגדיר את עצמו כאורתודוכס - ומאידך, הוא אנטי ציוני חריף, תומך בחרם אקדמי על ישראל ומשווה בין המתנחלים לנאצים • הכירו את פרופסור דניאל בויארין מברקלי

פרופסור דניאל בויארין, צילום מסך מתוך ראיון בערוץ 10
פרופסור דניאל בויארין, צילום מסך מתוך ראיון בערוץ 10

שותף מפתיע: לתנועת החרם על ישראל ה-BDS, שותפים יהודים רבים, במיוחד בארצות הברית, אחד מהבולטים והמפתיעים שבהם הוא פרופסר דניאל בויארין, חוקר תלמוד המגדיר את עצמו כיהודי אורתודוכסי.

בויארין, שהיה חבר בעבר בסגל האקדמי באוני' העברית ובבר אילן, קורא לחרם מלא על ישראל, הכולל חרם אקדמי. בויארין מכהן היום באוניברסיטת קליפורניה בברקלי שבארצות הברית, וסיכל כבר כמה פעמים שיתופי פעולה של מוסדות אקדמיים אמריקאים עם מקביליהם בישראל.

הסיבה לכך, כפי שאומר בויארין, היא "מדיניות הכיבוש של ישראל, והיחס לפלסטינים בתוכה". בויארין מגדיר את עצמו כאנטי ציוני, וכשהוא נשאל מדוע, הוא אומר ש"בזה מתבטאת הציונות שלו".

באחת האמירות השנויות במחלוקת של בויארין, הוא התבטא כי "כשם שייתכן שהנצרות מתה באושוויץ, טרבלינקה וסוביבור... כך אני חושש שיהדותי עלולה למות בשכם, דהיישה, בית אל וחברון". בראיון לסדרת כתבות בערוץ 10 השבוע הוא אף המשיך את הקו הזה ואמר כי התנהגות מסוימת מצד ישראל ומצד ציבורים בה "מזכירה את הנאצים".
דניאל בויארין תנועת החרם על ישראל חרם אקדמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד