י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מקלב מתעמת עם כץ: מי אחראי לתאונות בכביש?

הח"כ הדגלאי הנמרץ הגיש שאילתה לשר התחבורה, ולא נרגע גם לאחר תשובת השר • "נפל פגם בהתנהלות המשרד"

ח"כ מקלב, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ח"כ מקלב, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הקטל בדרכים - ח"כ אורי מקלב פנה בשאילתה לשר התחבורה ישראל כץ, ותהה מדוע לא מונו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים 15 נציגי ציבור כפי שדורש החוק, כך שהיא למעשה מנוטרלת מכל יכולת פעילות.

לדברי מקלב, "הרשות הלאומית פועלת למניעת תאונות הדרכים גם בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות, גופים נוספים ועמותות, בדגש על הולכי רגל, ילדים, אופניים ומעברי חצייה – שהם בולטים בתאונות הדרכים.

"על רקע הקיצוץ בתקציבה – הרשות הלאומית אינה מתפקדת כראוי והדירקטוריון אינו מתכנס, הרי שיש לכך השלכות על מצב הבטיחות בדרכים ולכן על שר התחבורה לפעול להחזרת הרשות הלאומית לפעילות סדירה".

במענה לדברים השיב השר ישראל כץ כי העובדה שאין לרשות די נציגים היא משום שחלק ממשרדי הממשלה טרם הציעו נציג מטעם לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. במקביל, הודיע השר, מתקיימים הליכים למינוי נציגי הציבור החסרים.

לטענת כץ, "למרות ההרכב החסר של המועצה ואי תפקודה, פעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמשכת בהתאם לחוק, כאשר הנהלת הרשות מדווחת על כך לנציגי המועצה, וגם היועץ המשפטי וחשב הרשות הלאומית מפקחים על פעילותה".

ח"כ מקלב הגיב לדברי השר - "פעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הכרחית למאבק בתאונות הדרכים. בקיצוץ הדרסטי בתקציב הרשות ועוד במצב של דריקטוריון שאינו מתכנס יש פגם בהתנהלות השוטפת, ולכן על שר התחבורה לעשות הכל כדי להחזיר את הרשות הלאומית לפעילות סדירה".

אורי מקלב בטיחות בדרכים ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד