י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

התנועה לאיכות השלטון קוראת להרצוג להתפטר

בעקבות הפרסום על חקירה פלילית בדרך, בתנועה לאיכות השלטון משגרים הבוקר מכתב ליו"ר האופוזיציה

הרצוג, פלאש90
הרצוג, פלאש90

בעקבות פרסומים בתקשורת כי הבדיקה המשטרתית נגד הרצוג תהפוך בימים הקרובים לחקירה פלילית רשמית - פנתה התנועה לאיכות השלטון הבוקר (ג') לח"כ הרצוג בדרישה כי יתפטר מתפקידו.

התנועה לאיכות השלטון קראה לח"כ הרצוג להפסיק כהונתו כיו"ר האופוזיציה וראש מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, או להשעות עצמו מתפקידים אלו עד תום חקירה פלילית כנגדו.

לדברי התנועה, "חקירה פלילית כנגד ראש האופוזיציה מכתימה את האופוזיציה בכלל, והמפלגה בראשה עומד בפרט, ומעיבה היא על כל פעולותיה של האופוזיציה. הישארותו של ח"כ הרצוג בתפקידו, כשתלויה ועומדת בעניינו חקירה פלילית, פוגעת פגיעה קשה באופוזיציה ובמעמדה הציבורי - הן בחבריה והן בהחלטותיה.

"לראש האופוזיציה מעמד מיוחד שמתבטא בתפקידיו שהוגדרו בחוק. החוק קובע כי על ראש הממשלה להזמין ולעדכן את ראש האופוזיציה בענייני המדינה "לפי הצורך, ולא פחות מאשר פעם בחודש". עוד נקבע בחוק כי ראש האופוזיציה רשאי לנאום במליאת הכנסת מיד אחרי ראש הממשלה, וכי בטקסים ממלכתיים שבהם משתתף ראש הממשלה מייחדים מקום גם לראש האופוזיציה", מוסיפים בתנועה.

בתנועה הוסיפו כי "אין חולק כי עומדת לח"כ הרצוג חזקת החפות, ומיותר לציין שבמכתבנו אין משום קביעת עמדה בנוגע לחשדות כנגדו. עם זאת, הישארותו בתפקיד ציבורי בעל מעמד מיוחד כאמור, אינה ראויה בעוד שמתנהלת חקירה".
הרצוג חקירה פלילית התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד