י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משרד הדתות: סמוטני הושעה מתפקידו, פרקליטו: יצא לחופשה

שערוריה בחיפה: בלחץ אנשי צהר ומקורביהם, הועבר ראש מחלקת הנישואין הרב ישעיהו סמוטני מתפקידו • משרד הדתות: הוא הושעה • עורך דינו ל'בחדרי חרדים': "הוא בסטטוס של חופשה. שמו שורבב לפרשה רק כי הוא מנהל המחלקה"

סמוטני. צילומסך מתוך הכתבה בערוץ 2
סמוטני. צילומסך מתוך הכתבה בערוץ 2

 

השעיה או חופשה? שערוריה בחיפה. בלחץ אנשי צהר ומקורביהם, הועבר ראש מחלקת הנישואין מתפקידו. משרד הדתות: הוא הושעה. עורך דינו: הוא בסטטוס של חופשה.

יחד עמו, על פי הדיווח, הושעה עובד נוסף במועצה הדתית בחיפה. השניים הושעו הבוקר (ג') מתפקידם, בעקבות תחקיר חדשות 2 על חשד לרישום כוזב במסמכים, והתנכלות לנרשמים לנישואין על ידי ארגון 'צוהר'.

ממידע שהגיע ל"בחדרי" בפרשה הופעל לחץ כבד על הגורמים המכריעים, כדי להביא לצעד משמעותי, בדמות פיטורי הרב סמוטני, הנחשב ליהודי יר"ש ומומחה בתחום.

כדי להבין על מה הסער, נזכיר כי אירגון צהר מנהל קרב משמעותי, מתוקצב בידי ארגונים מחו"ל, כדי להחליש את כוח הרבנות ולאפשר להם לשמש כרבנות מקבילה, ולהשיא זוגות בצורה שאינה תואמת תמיד את מסורת ההלכה. במסגרת המאבק, פורסם תחקיר בו נטען כי אנשי הרבנות מכשילים רישום ראוי של הנישאים באמצעות צהר. מי שמשלם את מחיר המאבק הציבורי הוא הרב ישעיהו סמוטני, המחזיק בתפקיד ראש מחלקת הנישואין בחיפה.

הרב ישעיהו סמוטני, מיוצג על ידי עו"ד יוגב נרקיס ועו"ד רותם ניר ממשרד עוה"ד שוורץ-נרקיס. בראיון לבחדרי חרדים מסביר נרקיס: "הרב סמוטני לא הושעה כלל מתפקידו, הוא כרגע בסטטוס של חופשה. על מנת לאפשר למשטרה למצות את החקירה בנושא. הרב סמוטני אף הצהיר בפני החוקרים, שאין לו כל מעורבות בעניין רישום המסמכים הכוזבים לנרשמים לנישואין ע"י צוהר, ואף הופתע לגלות את הסיפור הזה, לא היה לו שמץ של מושג, ובטח שהוא לא ראה מי מעובדי המשרד עשה כך".

נרקיס מוסיף ואומר: "הרב סמוטני הבהיר בחקירה כי הוא שורבב לפרשה אך בשל העובדה כי הוא מנהל את מחלקת הנישואין, אין מחלוקת גם ע"פ החקירה כי הרב סמוטני לא מסר מידע כוזב ולא ידע אודות מסירת מידע שכזה בזמן אמת, לאחר תחקיר חדשות 2 הוא פעל מיד לתיקון הדברים. המדינה יודעת בוודאות שהרב סמוטני לא קשור לרישומים הכוזבים, אלא המדינה מנסה ליחס לו אחריות של מנהל, הוא הופתע מאוד שהסיפור התפוצץ, ופעל לתקן את הנעשה".

לסיום הוא מציין: "הרב סמוטני בכלל לא נוגע במחשב, כך שלהגיד שהוא עשה רישומים כוזבים, זה מופרך. הוא אף לא עונה לשאילתות מסוג כזה, הוא מנהל מחלקת הנישואין, הוא יכול לדעת מה עובד במחלקה עושה בכל רגע נתון? הרב סמוטני הוא מלמעלה, כשיש בעיה הוא פותר אותה, אני בטוח שנצליח לשכנע את הגורמים הרלוונטיים שלא דבק רבב בהתנהלותו".

בתחקיר חדשות 2 נטען כי במסמכי נישואים של יותר מ-100 זוגות באזור חיפה זויפו פרטים (בהם נכתב: אלמן, כהן, חתונה אזרחית, גיור, בזמן שאותו אדם כלל לא היה בסטטוס שנרשם לו) זאת ע"י מחלקת המועצה דתית בעיר. הסיבה, על פי הנטען, היא רק כי אותם זוגות בחרו להירשם דרך ארגון 'צוהר'.

מועצה דתית הרב סמוטני חקירה רישום כוזב נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד