ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שלושה פעילי התנועה האיסלאמית נעצרו

המשטרה עצרה שדר רדיו ששידר תכנים אסורים ומעצרו הוארך, בנוסף נעצרו שני פעילים של התנועה האיסלאמית

ראאד סאלח, מנהיג התנועה האיסלאמית. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ראאד סאלח, מנהיג התנועה האיסלאמית. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שני פעילים של התנועה האיסלאמית שהוצאה מחוץ לחוק נעצרו בחשד לשידור תכנים האסורים על פי החוק. בנוסף, נעצר שדר רדיו ומעצרו הוארך.

חוקרי המשטרה עצרו הבוקר (ג) שני פעילים של ההפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ברהט, זאת בחשד שעלו לשידור ברדיו פיראטי והפיצו תכנים המחזקים את התנועה האיסלאמית שהוצאה מחוץ לחוק.

בתום חקירה סמויה פשטו אמש בלשי משטרת ישראל על אולפני הרדיו הפיראטי ברהט ועצרו שדר רדיו בשנות ה-20 לחייו, תושב רהט, בחשד לשידורי רדיו פיראטיים ולהתאגדות בלתי חוקית. לאחר שבחקירה סמויה נאספו ראיות לכך שהפעיל שידורי רדיו פיראטיים וכן שידר תכנים של התנועה האיסלאמית.

במהלך המעצר בוצע חיפוש במקום והוחרם משדר וציוד המשמש לשידורי רדיו בלתי חוקיים, היום הובא החשוד להארכת מעצר ומעצרו הוארך עד ליום שישי.

שני החשודים מהתנועה האיסלאמית שנעצרו היום, הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של משטרת ישראל בבאר שבע ויובאו מחר להארכת מעצר.

מהמשטרה נמסר כי בתום חקירה סמויה ולאחר שנאספו ראיות כנגד ראשי התנועה האיסלאמית שעלו לשידורי רדיו פיראטיים והעלו תכנים הקשורים לתנועה שהוצאה מחוץ לחוק - הם נעצרו ומחר הם יובאו להארכת מעצר, וכי האכיפה במישור הגלוי והסמוי כנגד פעילות התנועה האיסלאמית שהוצאה מחוץ לחוק תימשך.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי "כל גורם הפועל בשטח וכולל מרכיבים המזוהים עם התנועה האיסלאמית, בין אם היה קיים בעבר או בין אם הוקם לאחר ההכרזה על התנועה כהתאחדות בלתי מותרת - פעילותו תיבחן משפטית כל העת ותתבצע אכיפה כנגדו במידת הצורך".

לפני יומיים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מזהים ניסיונות של ראאד סלאח לחמם את אזור הר הבית לקראת חג הפסח האיש הזה הוא נפץ של איש אחד. אני דורש מגורמי הביטחון ומשרת המשפטים לפעול להרחקתו. האיש הזה אמור להיות כבר בכלא".


השיח 'ראאד סלאח מחוץ לבית המשפט לאחר שנידון למאסר
ראאד סאלח תנועה איסלאמית פעילים שדר רדיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד