י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'רשכבה"ג': לקראת הכתרת היורש בדגל

הקוראים חדי העין של 'יתד נאמן', זיהו תואר חדש שהוצמד לשמו של הגראי"ל שטיינמן: מה מסתתר מאחורי המהלך?

הגראי"ל שטיינמן והגרי"ג אידלשטיין. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן והגרי"ג אידלשטיין. צילום: שוקי לרר

האם יש יורש: מדד התארים של 'יתד נאמן' היווה תמיד מקור בלתי אכזב לספקולציות ולניתוח על מעמדו של כל אדם, בפרט כאשר מדובר ברבנים ובגדולי ישראל.

חדי העין שבין קוראי העיתון, המורגלים בלימוד מעמיק של כל תו ותו, הבחינו ביום שישי האחרון, בתואר חדש שצורף לשמו של מרן הגראי"ל שטיינמן - רשכבה"ג. היום חזר הדבר והתואר צויין שוב. (אגב - במודעות קופת העיר, התואר צויין מזה מספר חודשים).

לדברי גורם המקורב למערכת, מדובר בחלק ממהלך כולל יותר, הקשור דווקא להכתרה הכמעט רשמית של ראש ישיבת פוניבז' - הגרי"ג אדלשטיין, כמנהיגה הבא של 'דגל התורה'. מהלך שהובלט לעין ביומה האחרון של ועידת דגל התורה - עת נכנסו שני גדולי ישראל יחד, למעמד הסיום של הועידה, כפי שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים.

כמעין רמז לכך, במאמרו התוקפני של עורך העיתון ישראל פרידמן שפורסם הבוקר, ואשר עסק באותה ועידה, חידד פרידמן שוב את עובדת כניסתם המשותפת של גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגרי"ג אדלשטיין למעמד. שנועד לסמן את ההנהגה של עולם התורה הליטאי.

לפי אותו הסבר, מאחר והגרי"ג מוכתר אף הוא בתואר מרן ביתד מזה כמה שנים, ומאחר שמעתה הוא יהיה שותף ישיר ומלא בהנהגת 'דגל התורה', חפצו ב'יתד נאמן' ליצור בידול שישמר את מעמדו של הגראי"ל, וכפי שנהגו בזמנו עם הגראמ"מ שך זצ"ל, בתחילת הנהגתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

מנגד מקורות אחרים ב'יתד' אומרים, כי "לא נראה בקרוב שינויים נוספים".
הגראיל שטיינמן הגריג אדלשטיין דגל התורה מרן רשכבהג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד