כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

סערת הסלולר בביתר: "קיצונים אלימים"

סוער בביתר: הפגנות ליד חנות סלולר, ולחצים על עיתון, וכן עימות מי רשאי להעניק הכשר לחנויות סלולר • מקורב לבעל החנות שבעין הסערה בביתר עילית מציג את גרסתו: "האדמו"ר אישר לי - הקיצונים לא"

מודעה בביתר עילית על הסלולר
מודעה בביתר עילית על הסלולר

 

סוער בביתר עילית על רקע מאבק נגד חנות סלולר בעיר. "הכל בגלל הקיצונים", אומר מקורב לבעל החנות שבעין הסערה, ל'בחדרי חרדים'. מזה כשבועיים מתקיימות הפגנות מחוץ לחנות מקומית 'וייסטק' המוכרת מכשירי סלולר המאושרים על ידי ועדות רבנים בקהילות שונות, אך אינם מאושרים בידי "ועדת הרבנים לענייני תקשורת".

אברכים בעיר, בעיקר מהציבור הליטאי ומחסידות באיאן מקיימים הפגנות, לאחר שלפני תקופה נקבעו כללים בעיר, והוקמה ועדה מקומית שמתנגדת למכירת מכשירים מסוננים מסוימים, שבאותה חנות כן נמכרים.

מקורב לבעל חנות הסלולר 'וייסטק', בביתר עלית אומר הערב ל'בחדרי חרדים': "החנות קיימת מזה שנים בעיר באין מפריע, ובה משווקים מכשירים מסוננים של כמה חברות. לפני כשלושה חודשים יצאה הנהלת בית הדין של העיר ביתר עילית בראשות הרב צבי ברוורמן בתקנות מיוחדות, שהם: למכור או מכשירים כשרים בלבד. או מכשירים מסוננים מחברת מסוימת.

"בעל החנות הזמין דיון בבית דינו של הרב צבי ברוורמן, כדי להוציא כשרות לשווק מכשירים מסוננים של עוד חברה. נקבע מועד לדיון, וכשבעל החנות הגיע לדיון, הוא התקבל בקבלת פנים חמה על ידי 'קיצונים' שתקפו אותו מילולית בצורה מבזה, ולא נתנו לו לדבר ולנהל דיון כראוי עד שבעל החנות יצא בזעם, ללא תוצאות בדיון.

בהפגנה מול החנות

"מזכיר בית הדין שהוא השומר בפתח, משתייך ל'קיצונים' ואפשר להם להכנס באין מפריע, והדיינים לא הביעו את דעתם", הוא ממשיך ואומר.

"לפני כחודש, בעל החנות, המשתייך לחסידות קרלין סטולין, התייעץ עם האדמו"ר מקרלין סטולין, והציג בפני האדמו"ר את המכשירים המסוננים הנמכרים בחנות. האדמו"ר השיב לו שאין ממה לחוש ויהיה בסדר, כיוון שלא מדובר במכשירים פרוצים. מכאן זה התקדם לוועדת רבני קרלין סטולין לענייני תקשורת, שהוציאה הכשר לחנות, תחת חתימתם של הרב נח בלוי מוועדת התקשורת של קרלין סטולין, והרב ישעיהו בריזל.

"לאחר קבלת התעודה לפני שבועיים, חשבנו שההפגנות והמחאות נגד החנות יסתיימו, אלא שלא קרה כך. הן רק החמירו, והקיצונים החלו להפגין ולהפיץ פשקווילים נגדינו. הם אף הפיצו הקלטה ברמקולים".

 

הכריזה בביתר: "תושבי ביתר לאור הפרצה החמורה שיצאו נגד הבית דין של ביתר בראשות הרב ברוורמן ועיתון שערים פרסמו את חנות הסלולר וייסטק אין להכניס את עיתון שערים לבית"

על ההפגנות הוא ממשיך לספר ל'בחדרי חרדים': "הם מגיעים במשך שבועיים מידי יום, בוקר, צהריים וערב. צועקים ומוחים נגד החנות ואף מתפללים וקוראים תהילים. במקביל, העיתון החזק בעיר, פירסם מאמר של רב ממנו עלה כי הוא תומך בחנות שבעין הסערה.

הוא מוסיף ומספר נקודה נוספת מעניינת בפרשה: "אנחנו מפרסמים את החנות בעיתון הזה, אך בשבועיים האחרונים, בעיתון מסרבים ולא מאשרים לנו לפרסם את החנות, זאת לאחר שהקיצונים איימו בחריפות נגד בעל העיתון. הקיצונים לא נחו בכך שאיימו והטרידו את בעל העיתון, אלא אף איימו על מפרסמים שונים, שיפסיקו לפרסם עד שהעיתון יפסיק לפרסם את חנות הסלולר 'וייסטק'.

משערים נמסר ל'בחדרי חרדים': "ברגע שקיבלנו הוראה מבית הדין של הרב ברוורמן לא לפרסם חנויות סלולארי הפסקנו במיידי. ביום ראשון פנה אלי אחד העסקים בביתר שיש לו אישור מרבני קרלין, פניתי לרב ברוורמן ומתוך שיחתי עמו הבנתי שאני יכול לפרסם. מאז בקשת בית הדין הפסיד מערכת שערים פרסומים בסך כולל של 17500 ש"ח. אני שמח שהקשבתי לרבני העיר, וצר לי שחלק מהאנשים מקהילה מסויימת לא מוכנים להבין זאת".

 









ביתר עלית כשרות מקומית סלולר כשר תקנות סינון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד