כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הנחקרים הנוספים בפרשת דרעי החדשה: אשה ואיש ה'תנזים' לשעבר

דיווח: במוקד חקירת המקורב, עיסקת נדל"ן גדולה בינו לבין דרעי • הנחקרים האחרים: אשה ויזם נדל"ן מוכר - חבר ב'תנזים' של דרעי • החוקרים פשטו על משרד המקורב הסמוך ללשכת דרעי הפרטית • שר הפנים: "ימים לא קלים"

אריה דרעי, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
אריה דרעי, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

עוד על פרשת דרעי: החקירה מתמקדת בפרשת נדל"ן, ונערכו חיפושים סמוך ללשכתו הפרטית של דרעי, כך מדווחים היום (ג), ערוצי החדשות. כך גם שני הנחקרים האחרים הם אשה, ואיש אמונו של דרעי.

היום נחקרו באזהרה מקורב לדרעי, וכך גם - לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', אשה ואדם נוסף, יזם נדל"ן מוכר, שהיה בעבר מאנשי ה'תנזים' של דרעי.

אתר הארץ מפרסם הערב פרטים חדשים סביב החקירה. לפי הדיווח, חקירת מקורבו ביחידה הארצית לחקירות הונאה, התמקדה היום בנכסים שרכש מדרעי בשנים האחרונות.

לפי הדיווח מאז הפיכת הבדיקה לחקירה פלילית זומנו מספר אנשים הקשורים כנראה לפרשה, "הנחקר הוא דמות קרובה לדרעי ששמה נקשר גם לחשדות שהועלו בנוגע לרכישת נכסים והעברת הזכויות עליה", הוסיפו ב'הארץ'.

עוד דווח כי "בין השאר נבדקת עסקה של מכירת מגרש על ידי דרעי לאותו גורם. מדובר במגרש שעליו נבנו חמש דירות שעלותן כיום היא כ-15 מיליון שקלים. עסקת המכירה דווחה על ידי דרעי לרשויות, אולם כעת נבדקת אמינות הדיווח. כמו כן המשטרה בודקת אם המקורב וילדיו הם אכן הבעלים או שמדובר היה בחוזה פקטיבי לכאורה".

עוד מוסיף הכתב לעניני חרדים בחדשות 2 יאיר שרקי, כי נערכה פשיטה על משרדי המקורב. באותו מבנה, שוכן משרד ששימש את אריה דרעי במשך שנות גלותו ועדיין משמש אותו לפגישות פרטיות.

"בש"ס חוששים כי עובדי הלשכה של דרעי יוזמנו לתשאול. כך גם החשש הכבד הוא שמי מילדיו של אריה דרעי ידרש להתייצב. ראינו שבת של המקורב כבר התיצבה בחדרי החקירות", מדווח שרקי, "יכול להיות שנראה את ילדיו של אריה דרעי גם".

בעקבות ההתפתחות בחקירה הגיב יו״ר שס השר דרעי לדיווחים במשפט קצר, ומשדר עסקים כרגיל, כשהדגש העיקרי בהודעתו עוסק בועידת הנגב שם אירח את רוה"מ נתניהו ואת הנשיא ריבלין מוקדם יותר היום: "ימים לא קלים עוברים עלי", אמר, "אבל היום היתה לי קורת רוח גדולה וזכות לקיים את ועידת הנגב ה-7 בירוחם.

"התרגשתי לפגוש את בני ובנות הנגב, לראות את הברק בעינים וגאוות היחידה כשהם מדברים על הנגב. שמחתי לשמוע על האתגרים, על העשייה החברתית, היזמות העיסקית והתקוות לעתיד - אין ספק שצומחת בנגב מנהיגות צעירה ומרשימה: יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים.

במהלך הועידה בהשתתפות הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, התקיימו מושבים בהם השתתפו נציגי ממשלה ורשויות, ראשי עמותות ויזמים עיסקיים בנגב ודנו בנושאי אחריות, מנהיגות חברתית ויזמות עיסקית.

מרחבי הנגב הפכו למנוע צמיחה חברתי וכלכלי עבור מדינת ישראל כולה. השקעות ממשלתיות רבות ופרויקטים מחוללי שינוי.

אנחנו במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל מחוייבים לתושבי הנגב, קשובים לצרכים, האתגרים והתנאים העומדים לרשותנו - שילוב הזרועות בין הממשלה, הרשויות בנגב היזמים העסקיים והארגונים החברתיים הוא שיביא להגשמת החזון לפיתוח הנגב, לחלוקת משאבי הטבע לכלל תושבי הנגב ולהפיכת הנגב לאבן שואבת לכולם.

עדכון אחרון: 23:24
דרעי מגיב ועידת הנגב פרשת דרעי החדשה חשדות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד