י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אז מה דעתך ללדת בבית?

יש נשים שכשהן מקבלות צירי לידה, הן אינן ממהרות לבית חולים מהסיבה הפשוטה: הן יולדות בבית • האם מדובר באחריות כבדה מדי? הבוקר נפטרה תינוקת שנולדה בבית - האם במצב טוב

אז מה דעתך ללדת בבית?

הפעולות הפשוטות והמוכרות לנשים שכבר ילדו בחייהן, אינן דבר שמייחסים לו חשיבות רבה. יש צירים, הכל בהתאם לעוצמה ולרמה, מזמינים מונית או שיש רכב, ויש גם מי שזקוקה לאמבולנס. זוהי דרכן של רוב הנשים, פשוט לנסוע לבית חולים ללדת.

אבל לא אצל כולן הטבעי הזה עובד. ישנו אחוז נמוך של נשים שבוחרות ללדת באופן טבעי אמיתי, בביתן. כמובן שאסור לקחת אחריות וללדת ללא פיקוח של אשת מקצוע, כמו מיילדת, ואני לא מתכוונת לנשים שילדו בבית כי פתאום זה פשוט קרה.

מדוע אני תוהה כאן ומעלה את הנושא לדיון? מכיוון שהבוקר, יום שלישי, התפרסם מקרה טרגי בעיר חיפה, בו תינוקת שנולדה רק דקות ספורות קודם לכן, נפטרה. פאראמדיק שהגיע דקות בודדות מרגע הקריאה, סיפר כי לא הצליחו לגרום ללב לחזור לפעולה ולו לרגע. או אז החל הפולמוס, האם נכון ללדת בבית או שמא מדובר בנטילת אחריות כבדה מדי, והאם בבית חולים בטוח שהמצב היה הרבה יותר טוב והתינוקת יכולה היתה להינצל?

באופן אישי מעולם לא תכננתי ללדת בבית, זה נשמע לי מפחיד מדי. אבל יש הרבה נשים אמיצות ממני בכמה רמות אז אין פה מקום להשוואה. אך אני שואלת את עצמי, באמת, האם לא מובן מאליו שבבית חולים ישנו מכשור בכמות שאין אפשרות להביא הביתה, והוא כמובן הרבה יותר מתקדם. אני מניחה שאין אמא שיולדת מראש בבית וחושבת שיקרה משהו רע. אותה אישה מהסיפור של היום, ילדה גם את ילדיה הקודמים בבית.

ובכל זאת, חסרים סיפורים? לא שמענו על מצוקות עובר שהתפתחו בלידה?
אני בסך הכל אומרת, תחשבו היטב, ותמיד תהיו זהירות. לפעמים אפשר לחסוך מקרים קשים, עם דרך פעילות קצת שונה.

בשנת 2012 פרסם משרד הבריאות חוזר ללידות בית, שם פורטו התנאים שבהם מותר לפי החוק, לקיים לידות בית. כמו כן פורטו המצבים בהם נדרשים ללא היסוס, להעביר את היולדת במהלך הלידה לבית חולים. מדובר בחוזר שנועד לשמוע על בריאות האם והתינוק.
לידת בית בית חולים יולדות מצוקת עובר לידה טבעית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד