כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מקדונלדס ל'בחדרי': "ליצמן נגדנו בגלל השבת?"

ההצהרה של שר הבריאות נגד הג'אנק פוד, מעוררת סערה בעולם • "אנו מקווים שלא הפעלת הרשת בשבת, היא זו שעמדה מאחורי המתקפה הלא אחראית, לא מבוססת ולא מדעית של השר ליצמן נגד הרשת" • ליצמן אמר: ה'גאנק פוד - לא במדינתינו"

שר הבריות יעקב ליצמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
שר הבריות יעקב ליצמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש90

 

המתקפה נגד הג'אנק פוד: דוברת מקדונלדס אמרה אמש (ג) ל'בחדרי חרדים': "מקווה שלא השבת היא שגורמת לשר הבריאות להיות נגדינו". דבריו של השר נגד הרשת פורסמו ברחבי העולם.

ברשתות האמריקניות CBS ו-ABC דווח כי שר הבריאות הודיע שמשרד הבריאות יתמקד השנה בקמפיין נגד צריכת ה"ג'אנק פוד" ואמר: "מקדונלדס אאוט - לא במדינתנו".

בדברים ל'בחדרי חרדים' אומרת אירינה שלמור דוברת מקדונלדס: "שר הבריאות בוחר להתבטא בצורה לא מדעית, ובוחר באמירות פופוליסטיות שאכן מיצרות כותרות אך לא משקפות את הנעשה ברשת.

"מקדונלדס ישראל כבר לפני יותר מעשור ביצעה מהפכה בריאותית כוללת הזוכה להערכה רבה בקרב הקהילה הרפואית: הורדת כמות השומן בבשר הלא מעובד בחצי מ-18 ל-9 אחוז! הוצאת שומן הטראנס מהצ'יפס, הפחתה שני שליש בשומן הרווי במוצרים המטוגנים, הפחתת סוכר ונתרן בכל המוצרים ופירסום תכולתם בכל מוצר שנימכר ברשת, והיא הראשונה בישראל לעשות זאת. בנוסף היא אחראית לקידום שתיית מים בקרב ילדים.

"לו משרד הבריאות היה מתבטא ומתענין במדע התזונה היה מבין שמקדונלדס ישראל אחרי המהפכה הבריאותית האדירה שיזמה, היא הפתרון ולא הבעיה. אנו מקווים שלא הפעלת הרשת בשבת, היא זו שעמדה מאחורי המתקפה הלא אחראית, לא מבוססת ולא מדעית של השר ליצמן נגד הרשת.

"בנושא הלחץ: בעקבות התבטאותו של שר הבריאות לפני שבועיים, הציגה לו מקדונלדס מצגת על המהפכה הבריאותית האדירה שעשינו בעשור האחרון ונעלמה מעיניו. להיפך אמרנו לו שאנחנו תומכים בכל חקיקה מדעית שתקדם את בריאות האזרחים, ואף הצענו לו לאמץ את שיטת משרד הבריאות האנגלי איך להעריך איזה מוצר בריא יותר ואיזה פחות! לזה קוראים לחץ?!".

הערב שר הבריאות יעקב ליצמן תקף את מקדונלדס ואמר כי בישראל לא צריך להיות מזון מהיר.
בתיעוד שפורסם הערב בחדשות 10 נשמע השר ליצמן אומר בכנס קרדיולוגיה השנתי כי, "לא צריך לאכול ג'אנק פוד, מקדונלדס אאוט. לא במדינתנו".

ליצמן הסביר: "צריך לחנך את הנוער שלא לאכול מזון מהיר", והוסיף: "אני יודע שאנשים לא אוהבים שאני אומר את זה, אני יודע שחברות גדולות לא אוהבות את זה, אבל יש לי סוד בשבילכם - אין לי פריימריז".

ליצמן נגד מקדונלדס: לא צריך לאכול גאנ\
"לא צריך לאכול גאנ'ק פוד". הצילום באדיבות חדשות 10

ל'בחדרי חרדים' נודע כי פרסום הדברים ותגובת ליצמן באה, לאחר שבשבועות האחרונים חברות גדולות מפעילות מסע ומכבש לחצים של החברות הנוגעות בעניין על שר הבריאות, במטרה לעצור את המהלך המשמעותי של המשרד מתכוון להשיק בקרוב, לפרסום על הסכנות במזון מהיר וג'אנק פוד. החוששות מהפסדים גדולים בשל מאבק משרד הבריאות ופירסום כי האוכל המהיר אינו תורם לבריאות. התקיימו פגישות ונשלחו שליחים שהפעילו לחצים.

עדכון: 7:10

ליצמן מקדונלדס משרד הבריאות מזון מהיר שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד