י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שוועת עניים נחלצת לסייע: למשפחות האלה יש רק מרור לליל הסדר

'קמחא דפסחא': כתב 'בחדרי חרדים' יצא לפגוש מקרוב את פעילות החסד הייחודית לקראת חג הפסח, כדי למנוע רעב מאלפי משפחות

שוועת עניים נחלצת לסייע: למשפחות האלה יש רק מרור לליל הסדר

מעגל העוני מתרחב משנה לשנה, ואם בכל ימות השנה קשה ההתמודדות של אותן משפחות הנמצאות על הסף או מתחתיו, הרי שבתקופת החגים המשבר גדל שבעתיים. משפחות רבות 'חוגגות' את ליל הסדר בפרט ופסח בכלל עם מקרר ריק וללא הצרכים הבסיסיים ביותר. לשם כך, נהגו קהילות ישראל לתמוך בנזקקים לקראת פסח באופן מוגדל באמצעות 'קמחא דפסחא'.

בעמותת 'שוועת עניים', מתמקדים בסיוע לאורך כל השנה לנזקקים, בדגש על ימי החגים. העמותה מפעילה מיזמים שונים לחילוץ משפחות ממצבי משבר כלכליים, וכמו גם תכנית שמטרתה קידום והובלת משפחות ממצבים של משבר, עוני ותלות, לחוסן נפשי, צמיחה ועצמאות.

צורך זה מתגבר, כאמור, לקראת החג. "מגיעים אלינו היום מקרים בהם משפחות שלמות מבקשות את העזרה שלנו, בעיקר בתקופות החגים בהם כמו כל יהודי - הם מבקשים בסך הכל לחגוג את החג בכבוד, עם המינימום הנדרש", אומר ל'בחדרי חרדים' מנכ"ל העמותה יזהר נבון.



ב'שוועת עניים' החליטו ליזום כמה פתרונות במקביל, כדי לסייע למספר הרב ביותר של משפחות נזקקות. נבון מפרט: "השנה החלטנו להרחיב את הפעילות שלנו ולתמוך באלפי משפחות ברחבי הארץ, כאלה שלולי העזרה היו נאלצות להגיד את סימני ליל הסדר סמוך לשולחן ריק. פתחנו שלוחות בכ-20 ישובים, עם נציגים שלנו אשר עמלים בימים אלה על הפקת סדרי פסח עם מאות משתתפים בכל ישוב. בנוסף, אנחנו מתכוונים לחלק מאות חבילות מזון לחג בירושלים ובסביבתה".

ומאיפה מגיע המימון לפרויקט גדול כל כך?

"מלבד תרומות של עמך בית ישראל, אנשים ששומעים על הפעילות ומודעים למשמעות של חיי רעב, נפתח מטה מיוחד אשר דואג ללוגיסטיקה ושתופי פעולה עם בעלי עסקים שנותנים יד וכסף להצלחת המיזם. בין השאר הצטרף מר גרשון חיטמן, הבעלים של רשת מעיין 2000, שהעמיד לרשות המיזם אפשרות לתרומה במעמד הקופה".

עם זאת, למנכ"ל הנמרץ חשוב להדגיש כי פעילות התמיכה היא רק אמצעי זמני בעיניו, והיעד הנכסף הוא הפעילות הקבועה יותר - שמטרתה לחלץ את המשפחות הנתמכות ממעגל העוני. "מניסיון העמותה בעבר, התחושות מעורבות, אנחנו מצליחים לעזור לאלפי נזקקים, לחגוג באופן מאוד שונה ממה שהיו רגילים לו, וזאת מתוך תקווה אמיתית כי בתוך אירוע זה, מפה יידלק להם זיק של תקווה לשינוי אמיתי במהלך חייהם, שימנע מהם להגיע במצב דומה לליל הסדר בשנה הבאה".

















שוועת עניים קמחא דפסחא יזהר נבון סיוע כלכלי תרומות אוכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד