ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

רוחי פרייר החרדית מברוקלין שמתמודדת על משרת שופטת

רוחי פרייר, חרדית חסידית מברוקלין, אם לששה ילדים ועורכת דין במקצועה - מתמודדת על תפקיד שופטת בבית המשפט • ממשיכה לעשות מה שעשיתי עד היום בעזרה לאנשים שלא יכולים לעזור לעצמם, רק הפעם מבית המשפט • "אם אתה רוצה לעשות משהו - אל תיתן לשום דבר לעמוד בדרכך"

רוחי פרייר החרדית מברוקלין שמתמודדת על משרת שופטת

רוחי פרייר, חרדית ממשפחה חסידית המתגוררת בברוקלין, תתמודד על משרת שופטת בבית המשפט בברוקלין, כך לפי מידע שהגיע ל'לובי נשי – בחדרי חרדים'.

פרייר, אם לששה ילדים, מנהלת אורח חיים חרדי אדוק, ומסרבת להיכנס להגדרת הפמיניזם, עושה רבות למען נשים כבר במשך שנים, כשאמה תומכת בצעדיה. היא עורכת דין במקצועה, ומומחית בתחום הנדל"ן. יחד עם עבודה, שגם בה תרמה רבות לאנשים שנזדקקו לעזרה, היא מסייעת בכל הקשור לתחום הצלת חירום בקרב נשים.

יחד עם קבוצת נשים הקימה לפני מספר שנים את 'עזרת נשים', בהסכמת גדולי הרבנים של העדה החרדית, כשבמסגרת פעולתן, הוכשרו נשים כמו בכל ארגון הצלה אחר, והן מלוות נשים ללידה או עם בעיות גניקולוגיות, כשיש באפשרותן להעניק לנשים תחושה הכי טובה של טיפול בידי אישה, ולא להצטרך לחסדי גברים, שלפעמים יכולים להיות גם שלושה וארבעה באמבולנס של מקרה חרום, וחלקם עשויים להיות אפילו שכנים של אותה אישה – מה שמגביר את הבושה.
לאחר שנדחו מארגון הצלה, בטענה שאין אפשרות לשלב גברים ונשים באותה עבודה בשל בעיות צניעות, חברו לחברה פרטית ושם הן מסייעות לנשים.

בראיון לחדש VIN, סיפרה פרייר על התמודדותה למשרת שופטת בבית משפט: "אנשים שואלים אותי למה אני רוצה לעשות את זה, אבל אין למה. כך נבראתי ואם אתה שואל אחיותיי, הן יגידו לך שגם בתור ילדה תמיד הייתי עבור כולם, דיברתי כל פעם שהרגשתי שמשהו צריך להיות מתוקן".
אני באה לעזור לאזרח הפשוט, היא מצהירה. תמיד הייתי שם כדי לעזור אם אדם צריך לקנות בית, או אם יש לילד בעיה להיכנס לישיבה. אני אמשיך לעשות את אותם דברים, הפעם בבית המשפט.
הזהירו אותה שאנשים לא ירצו לבחור במועמדת אישה, היא מספרת. ומשתפת כי את אותם דברים אמרו לה גם כשהחלה את עבודתה כעורכת דין. היא לא מתרשמת מכל הקשיים הללו, ומאמינה בצדקת דרכה, שהיא דיבור עבור אנשים שאין באפשרותם לדבר, או שאין מי שישמע אותם.

"אם אתה רוצה לעשות משהו – אל תיתן לשום דבר לעמוד בדרכך", אומרת רוחי פרייר.

רוחי פרייר בממדי הצלה: "אני שם כדי לעזור למי שצריך"


רוחי פרייר בית משפט בברוקלין עורכת דין חרדית שופטת חרדית פמיניזם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד