כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ליצמן ל'בחדרי': "האמירה של מקדונלדס על השבת לא ראוייה להתייחסות"

שר הבריאות יעקב ליצמן נחוש להמשיך עם מתקפת המשרד נגד המזון המהיר • בראיון ל'בחדרי חרדים', הוא אומר: "אני נתון ללחצים כבדים - ציינתי את מקדולנדס רק כדוגמה, כי היא סמל לג'אנק פוד בעולם. מציע לה לא להיכנס לפינות לא ראויות"

יעקב ליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
יעקב ליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

סערת מקדולנדס: שר הבריאות יעקב ליצמן אומר הבוקר (ד) בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "נתוני התחלואה בסוכרת וממחלות נוספות כתוצאה מאכילת ג'אנק פוד מדאיגים אותנו מאד".

לדברי ליצמן "אנו רואים שהשמנה בפרט בקרב ילדים הפכה למגיפה של ממש, ולא רק בישראל. יצאנו למהלך של הסברה וחינוך, כדי לשנות הרגלי תזונה בקרב האוכלוסייה ולטובת הציבור.

עוד הוסיף: "מאז שיצאנו בקמפיין אני נתון ללחצים מצד גורמי משק מובילים שנפסיק לדבר על הדברים החשובים הללו, אך אני פועל מתוך אחריות לבריאות הציבור ובמחויבות להטמיע ערכי בריאות חשובים לילדים שלנו. ג'אנק פוד לא בריא ולא ראוי שנגיש אותם לילדים".

ליצמן הוסיף והסביר כי "ציינתי את מקדולנדס רק כדוגמה, כי היא סמל לג'אנק פוד בכל העולם וגם בישראל. אני מציע להם לא להיכנס לפינות לא ראויות ולא רלוונטיות, והאמירה על שמירת השבת לא ראויה להתייחסות".

כזכור, אמש פרסמנו ב'בחדרי חרדים', כי לאחרונה מופעלים לחצים אדירים נגד שר הבריאות ליצמן בעקבות המהלך שמוביל נגד רשתתות האוכל המהיר בישראל.

כזכור שר הבריאות הודיע שמשרד הבריאות יתמקד השנה בקמפיין נגד צריכת ה"ג'אנק פוד" ואמר: "מקדונלדס אאוט - לא במדינתנו".

בדברים ל'בחדרי חרדים' אמרה אירינה שלמור דוברת מקדונלדס כי "שר הבריאות בוחר להתבטא בצורה לא מדעית, ובוחר באמירות פופוליסטיות שאכן מיצרות כותרות אך לא משקפות את הנעשה ברשת. אנו מקווים שלא הפעלת הרשת בשבת, היא זו שעמדה מאחורי המתקפה הלא אחראית, לא מבוססת ולא מדעית של השר ליצמן נגד הרשת".

ליצמן נגד מקדונלדס: לא צריך לאכול גאנ\
"לא צריך לאכול גאנ'ק פוד". הצילום באדיבות חדשות 10

ל'בחדרי חרדים' נודע כי פרסום הדברים ותגובת ליצמן באה, לאחר שבשבועות האחרונים חברות גדולות מפעילות מסע ומכבש לחצים של החברות הנוגעות בעניין על שר הבריאות, במטרה לעצור את המהלך המשמעותי של המשרד מתכוון להשיק בקרוב, לפרסום על הסכנות במזון מהיר וג'אנק פוד. החוששות מהפסדים גדולים בשל מאבק משרד הבריאות ופירסום כי האוכל המהיר אינו תורם לבריאות. התקיימו פגישות ונשלחו שליחים שהפעילו לחצים., ,
מקדונלדס שר הבריאות גאנק פוד מזון מהיר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד