י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מהומות בב"ש: העירייה הסירה שלט צניעות

תושבי שכונת הקיצונים בבית שמש, התעוררו לפנות בוקר, כאשר העירייה הסירה שלט צניעות • למרות השעה, פרצה מחאה

שלט בבית שמש. צילום: יוסי זמיר, פלאש90
שלט בבית שמש. צילום: יוסי זמיר, פלאש90

שוב מאבק בבית שמש: עיריית בית שמש, הסירה שלט הדורש לבוש צנוע מהנשים. קיצונים מחו והגיבו בריסוס כתובות גנאי נגד ראש העיר.

סמוך ל-5 הבוקר, הורד שלט ענק בפינת הרחובות נהר הירדן ויהודה הנשיא. השלט ביקש מהמבקרים בשכונה ובמרכז הקניות הסמוך, להקפיד על לבוש צנוע. לדברי התושבים ההסרה בוצעה על ידי העירייה באמצעות מנוף גבהים.

אך אם העירייה סברה שמפאת השעה הדבר יעבור בשקט, היא התבדתה. אדם שהבחין במנוף פתח במחאה. תוך מספר דקות עשרות מתושבי האזור יצאו למחות על הסרת שלט הצניעות. כוח משטרתי פעל במקום ופיזר את המוחים. אין עצורים.

שעה קלה מאוחר יותר, רוססו קירות בשכונה בכתובת גרפיטי נגד ראש העיר משה אבוטבול, ובקריאה להקפיד על לבוש צנוע. התושבים הקיצוניים מבטיחים שלט חדש, גדול יותר, בטווח הקצר.

מעיריית בית שמש נמסר כי העירייה מחויבת ע"י בית המשפט להסיר את השלטים המדוברים. "לצערנו, בית המשפט לא השכיל להבין את המציאות המורכבת בבית שמש עמה אנו מתמודדים ולא קיבל את טענת העירייה כי החשש לשלום הציבור והפגיעה במרקם היחסים העדינים בין האוכלוסיות השונות והמנוגדות התגוררות בבית שמש, גובר על הצורך המיידי בהסרה חוזרת ונשנית של השלטים".

עוד הוסיפו בעירייה כי "מדובר בעתירה קנטרנית שהוגשה ע"י המרכז הרפורמי, ולראיה, בירושלים מוצבים אותם שלטים מדוברים במשך עשרות שנים וללא שהעירייה נדרשה כלל להסירם. משכך פועלת העירייה בהתאם לפסק הדין, במקביל לפעולות הידברות ותיאום".
בית שמש שלט קיצונים עירייה גרפיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד