ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

שקד: "בית המשפט והפרקליטות לא חסינים מביקורת"

שרת המשפטים שקד רמזה שוב על כוונותיה מול בית המשפט העליון; הצהירה - חוק נציבות הביקורת יעבור כבר בקיץ

בית המשפט העליון, צילום: ליואר מזרחי, פלאש90
בית המשפט העליון, צילום: ליואר מזרחי, פלאש90

שרת המשפטים איילת שקד אומרת הצהריים (ד') בנאומה בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא, כי "אין מערכת חסינה מביקורת, לא בית המשפט ולא הפרקליטות, כל עוד היא נעשית לגופו של עניין".

השרה שקד פתחה ואמרה: "אני שמחה לבשר שלאחר ימי דיונים ארוכים הצלחנו להביא לסיום שביתת הפרקליטים, כדי שאתם תוכלו לעבוד. שביתת הפרקליטים הדירה שינה מעיניי, כמי שאחראית על כל המערכת לא יכולתי לשאת את בזבוז ימי השיפוט ושעות השיפוט היקרות ואת העוול שנגרם לציבור כתוצאה מכך. אין מערכת חסינה מביקורת, לא בית המשפט לא הפרקליטות, כל עוד נעשית לגופו של עניין ולא לגופו של אדם". שקד הצהירה עוד כי "חוק נציבות הביקורת" יקודם כבר במושב הכנסת בקיץ.

נשיא רובי ריבלין אמר בטקס: "כמו הרשויות שלצידה - הרשות המבצעת והרשות המחוקקת, הרשות השופטת היא נאמן של הציבור. מכוחו היא שואבת את זכות הקיום שלה. ממנו היא יונקת את סמכותה והשפעתה".

"לרגע נדמה שבלהט הוויכוח, נשכח ייעודנו העיקרי - לא את עצמנו אנו משרתים, כי אם את הציבור ולמענו. לא למעננו ולמען מעמדנו אנו מחויבים בהפרדת הרשויות, אלא למענו של הציבור. כל רשות, גם הרשות השופטת איננה חפה מטעויות. וכל רשות, גם הרשות השופטת צריכה להיות נתונה לביקורת.

"אפשר בהחלט לחלוק על הכרעה זו או אחרת אבל אסור לשכוח את העיקר- רשות שופטת יציבה, אמיצה ובלתי תלויה לצידן של רשות מבצעת ומחוקקת חזקות ואמיצות, הינה הכרח במשטר דמוקרטי".
בית המשפט העליון איילת שקד פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד