כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אחרי 8 שנים, ומבצע בריחה מטורף: העבריין המסוכן מבני ברק יועמד לדין

בגיל 14 הוא הורשע בשורה ארוכה של מעשים חמורים, בגיל 17 הוא נמלט ממעון נעול וטס בזהות בדויה לחו"ל, במסע בריחה מתוחכם - ואחרי שנלכד, ניסה להתחמק • הבוקר הוא הואשם בשורה של עבירות, בבית המשפט בתל אביב - הסיפור המלא

אחרי 8 שנים, ומבצע בריחה מטורף: העבריין המסוכן מבני ברק יועמד לדין
ארכיון

פרקליטות תל אביב הגישה הבוקר (ד') כתב אישום נגד תושב בני ברק בן 24 בגין בריחה ממשמורת, לאחר שבגיל 17 הצליח להימלט ממעון נעול לחו"ל, בעת שריצה את עונשו לאחר שהורשע במעשים מכוערים.

הנאשם, בעת היותו בן 17, ברח ממעון נעול לחו"ל לאחר שריצה במעון חלק מגזר דינו בגין הרשעתו בכמה מקרים של מעשים חמורים בקטינים בגיל 14. בשנת 2008 הוא נדון לשלוש שנים במעון נעול, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננים.

כעבור חצי שנה מעת ההרשעה, יצא הנער באוטובוס מקרית אתא, בליווי מדריך מהמעון הנעול, לביקור אצל רופא שיניים בבני ברק. הנאשם הצליח לשכנע את המדריך שלא ישב בקרבתו באוטובוס, באמתלה כי זהותו החילונית תפגע בו אם יישב בקרבתו באוטובוס, שכן לנער חזות דתית.

בהמשך, הצליח לחמוק מעיניו של המדריך ונמלט מהאוטובוס. בשלב מסוים אחר שנמלט הנער, הוא יצא את הארץ, בדרך ובזהות בלתי ידועים, וזאת מבלי שהושאר תיעוד לכך במערכת בקרת הגבולות של ישראל.

רק ב-2015, שבע שנים אחר שנמלט, נעצר הנער על ידי רשויות החוק בצרפת. כשנעצר, ועל מנת למלט עצמו מאימת הדין, הכשיל את השוטרים בכך שהציג עצמו בשמו של אחיו. לפני כמה חודשים הוא גורש על ידי רשויות צרפת לישראל, כשהוא מלווה בשני שוטרים צרפתיים, ונעצר ע"י רשויות החוק בנמל התעופה בן גוריון.

בבקשת המעצר ציינה עורכת הדין של הפרקליטות כי "...התנהלותו של המשיב מלמדת על תחכום ועזות שכן המשיב ניצל את האמון שניתן בו ע"י הממונה על המעון בכך שאישר את יציאתו לביקור אצל רופא השיניים. בנוסף, המשיב היתל במדריך שליווה אותו תוך שהוא עושה שימוש ציני בחזותו החרדית אל מול זו החילונית של המדריך.

"חמור מכל אלה, המשיב עשה דין לעצמו עת שיצא את הארץ ולא שב לתת את הדין על המעשים החמורים בהם הורשע, וזאת במשך למעלה מ- 7 שנים.". בפרקליטות אומרים עוד כי "הבריחה מלמדת על אי לקיחת אחריות, ומכאן נלמדת גם מסוכנותו של המשיב".

כאמור, העבריין בן ה-24 יועמד לדין על עבירה של בריחה ממשמורת.
עבריין מבני ברק מסע בריחה מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד