ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לאחר עונש כבד: הגבר האלים נתן גט לאשתו

חמש שנות מאסר ושורה ארוכה של הגבלות ועונשים הטיל עליו בית הדין, והבעל נכנע • בפנים - הסיפור המלא

בית הדין, צילום: יוסי זמיר, פלאש90
בית הדין, צילום: יוסי זמיר, פלאש90

יומיים בלבד לאחר שבית הדין הרבני האזורי בתל אביב גזר חמש שנות מאסר בפועל ושורה ארוכה של הגבלות בכלא ומחוצה לו על סרבן גט אלים - נעתר האיש, ונתן הבוקר (ד') גט לאשתו בבית הדין בתל אביב.

בני הזוג נישאו לפני 13 שנה, ולהם בת משותפת בת 12. לפני מספר חודשים תבעה האישה תביעת גירושין מהבעל, עקב אלימות קשה מצידו. לאחר כמה דיונים החליט בית הדין לחייב את הבעל בגט, ובהמשך הטיל עליו צווי הגבלה.

במקביל גזר עליו בית משפט השלום 15 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעסקת טיעון בתקיפה קשה ואלימה נגד האישה, שכלל ניסיון להשליכה ממרפסת הבית. לאיש היו 16 הרשעות קודמות בשל עבירות אלימות, איומים והפרות חוק.

לדיון בתביעת הגירושין הובא הבעל מהכלא על ידי יחידת נחשון של השב"ס כשהוא אזוק בידיו וברגליו. במהלך הדיון בעוד הוא אזוק, הסתער האיש לכיוון אשתו וניסה להכות אותה ואת פרקליטה. רק תושייתם של שלושת אנשי השב"ס חילצה אותם. גם בדיון הנוסף שנקבע לצורך מתן הגט נהג האיש באלימות מילולית קשה, ורק בגלל שהוא לווה ב-7 אנשי שב"ס שעטפו אותו במעטפת אנושית הוא לא הצליח להכות את האישה, הוא התבטא באלימות ובחוצפה קשה גם כלפי הדיינים.

בפסק הדין החליטו חברי בית הדין הרבני בתל אביב לכפות את הבעל לתת גט בכפיה, וביססו את ההחלטה על עשרות פוסקים – החל מהתלמוד והשולחן ערוך וכלה בפסק דין של הרב עובדיה יוסף ז"ל. באשר לאמצעי הכפייה והענישה, גייסו הדיינים את כל האמצעים שהחוק מתיר להם עד הרף העליון. על פסק הדין חתומים אב בית הדין הרב צבי בן יעקב, והדיינים הרב יצחק הדאיה והרב משה בצרי.

בעקבות העונש הקשה שהשיתו עליו הדיינים החליט הבוקר האיש להתגרש ולמסור גט לאשתו. בניגוד לפעמים קודמות התנהג האיש למופת והזיל דמעות צער והתרגשות. לגבר נותרו מספר חודשי מאסר בגין אלימות קשה בה נקט כלפי רעייתו, וכעת בסיום תקופת המאסר הפלילית בעוד חודשים ספורים הוא יצא לחופשי, ולא יאלץ לשבת חמש שנים נוספות על רקע החלטת בית הדין.
בית הדין בעל מעגן אשה עגונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד