י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מנהל שערי צדק: "מפרידים גם חרדיות מחילוניות"

סערת ההפרדה בבתי החולים מגיעה לכנסת, ומנהלי בתי החולים הגיעו לנסות ולהסביר • צפו בוידאו

בית חולים שערי צדק - אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל. פלאש90
בית חולים שערי צדק - אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל. פלאש90 צילום: יונתן זינדל/פלאש90

סערת האפליה במחלקת היולדות בתי החולים - מנהל בית החולים 'שערי צדק' בירושלים פרופ' יהונתן הלוי הופיע היום (ד') בדיון שנערך בוועדה למעמד האישה, ואמר כי אין אפליה בבתי החולים. הלוי: "חרדיות נוטות להיות יחד, חילונים נוטים להיות יחד, וכך גם ערבים".



לדברי הלוי - "מספר היולדות הערביות בשערי צדק היום הוא נמוך בהרבה, גם לאור האירועים האחרונים לצערי. ביחידות אחרות מגיעים פצועים מעזה, ולכן באופן טבעי המצב לאתמול היה במחלקת יולדות א' שתי ערביות שתיהם באותו חדר, עם עוד עשרים חדרים עם יהודיות. אף אחד לא ביקש אבל תכנסו תראו, חרדיות נוטות להיות ביחד, חילוניות נוטות להיות ביחד.

"הן מגיעות על אלונקה מחדר לידה לתחנת האחות במחלקה, והאחות שואלת אותה אם יש לה העדפה לחדרך ולפעמים אומרת בעצמה. באופן טבעי כאשר תגיע יולדת על אלנוקה שהיא חילונית עם כתובת קעקוע, האחות לא תשים אותה עם יולדת ערביה באותו חדר. זאת אפליה? זאת הנטייה הטבעית וזה מה שקורה. יש לנו 120 מילדות ביניהם מיילדת אחת ערביה זה לא מקצוע פופולרי".

פרופ' דורית הוכנר מבית החולים הדסה הר הצופים אמרה בדיון - "אנחנו משתדלים לענות לבקשות המטופלים - זו לא אפליה. גם נשים ערביות אחרי לידה מבקשות לא להיות ביחד עם יהודיות, וגם לנשים חרדיות יש בקשות ואנחנו נענים".
הפרדת יולדות בית חולים שערי צדק סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד