כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"החינוך החרדי חותר תחת צביון היישוב"

מאבק מר בין ראש המועצה ובין התושבים החרדים במקום, בעקבות התנגדות המועצה להקמת בית ספר חרדי לבנות ברישיון • גורם בבית הספר ל'בחדרי': "מדובר באנטישמיות יוצאת מן הכלל, איך היו מגיבים אם היה כותב כך על ערבים"

יסוד המעלה. צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel, ויקיפדיה
יסוד המעלה. צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel, ויקיפדיה

 

הסתה ושנאת חרדים: ראש מועצת יסוד המעלה אילן אור מתנגד בתוקף להקמת בית ספר חרדי בישוב שהוא עומד בראשו, במכתב ששלח למשרד החינוך, הביע אור התנגדות נחרצת, ונימק אותה בהסברים אנטי חרדיים בוטים.

כך כותב ראש המועצה למשרד החינוך: "הרשות המקומית ביסוד המעלה בראשותי מתנגדת בכל תוקף להקמת בית ספר חרדי מכל סוג במועצה המקומית יסוד המעלה. המועצה המקומית יסוד המעלה הינה ישוב בעל צביון חילוני ולא ניתן יד למסגרת חינוכית שאינה מבטאת את צביון היישוב ואף חותרת תחתיו תוך מעבר על חוקי המדינה".

המכתב ששלח ראש המועצה נשלח לאחר ש-26 בנות חרדיות מבית הספר "אוהלי תורה" שנמצא ביסוד המעלה סיימו את לימודיהן, וכעת הן נאלצות למצוא בית ספר חדש עם רשיון ואישורים תקניים, בית הספר שלמדו בו עד היום פעל ללא רישיון ואישורים, והמבנה שבו למדו יועד בכלל למגורים.

עמותת בית הספר אוהלי תורה פנתה כבר לשתי ערכאות בתי משפט בנסיון למצוא פתרון, אך בית המשפט דחה אותה. גם לאחר שעמותת בית הספר פנתה לועדות התכנון והבנייה המקומית והמחוזית שאינן כפופות לראש המועצה, הן לא אישרו את הפעלת בית הספר.

גורם בהנהלת ביה"ס לבנות אוהלי תורה אומר לבחדרי חרדים: "ראש המועצה אילן אור, מתנכל לתושבי הישוב החרדים, הוא שונא חרדים, זה העניין - נקודה! גם בשאר עניינים הוא מתנהג לתושבים החרדים בצורה מבזה ומשרה שנאה. מדובר באנטישמיות יוצאת מן הכלל, איך יכןל להיות שראש מועצה בישראל כותב שהוא מסרב להקמת בית ספר חרדי? אם הוא היה כותב באותו נוסח על ערבים כל המדינה היית קמה עליו והיה כאן רעש גדול. ראש המועצה הקודם אשר אוחנה היה מעולה לחרדים ולחילונים והיה משרה אהבה ואחווה בין כולם".

אחד מעסקני הישוב מספר לבחדרי חרדים על בחירתו של אור לראש המועצה: "לפני שנתיים וחצי כשהיו בחירות בישוב הגיע אילן אור כאישיות לא מוכרת, והתושבים העדיפו להאמין בו ולבחור בו, מאשר בשני המועמדים האחרים, שרבו ולכלכו זה על זה. אנחנו החרדים כמובן שלא תמכנו באילן אור, כי ידענו שבחירתו תזיק לחרדים".

 

התגובות:
ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "משרד החינוך רואה בחומרה רבה עמדה שמתנגדת להקמת בית ספר חרדי ביישוב חילוני. משרד החינוך לא העניק רישיון לבית הספר מנימוקים שנוגעים לנושאי תכנון, בנייה והיתרי שימוש. היה ותוגש בקשה מסודרת להקמת בית ספר חרדי ביישוב, היא תיבחן בהתאם".

"יודגש שמנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות שבהן מתגוררות תלמידות בית הספר אחראים לשיבוץ התלמידות בבתי ספר מתאימים, עם סגירתו של בית הספר, והדבר מתבצע בתיאום עם משרד החינוך".

ממועצת יסוד המעלה נמסר בתגובה: "בית הספר החרדי ביסוד המעלה המונה כ-8 בנות המתגוררות בישוב פועל במסגרת עמותה וללא רישיון, בניגוד לצו הסגירה שהוצא ע"י משרד החינוך ולפיכך פועל בניגוד לחוק.

"אזור הרישום כפי שהוגדר ע"י המועצה המקומית יסוד המעלה ומשרד החינוך לחינוך דתי או חרדי הינו העיר צפת. למוסדות אלה מאורגנות הסעות מסודרות מידי יום ע"י המועצה. הנושא נדון במספר ערכאות משפטיות כולל בית משפט המחוזי בירושלים אשר קיבל את עמדת משרד החינוך שיש לסגור את בית הספר הלא חוקי. בית המשפט העליון דחה לאחרונה את בקשת העמותה ובית הספר לערער על החלטת בית המשפט המחוזי.

"המועצה המקומית מקבלת את עמדת משרד החינוך ובתי המשפט. ופועלת לרווחת כלל תושבי המועצה תוך מתן פתרונות לכלל הצרכים של התושבים על פי אמות מידה שוות תוך שמירה על החוק. ראש המועצה מעולם לא כתב להורים דבר על התנגדותו. התייחסות עמדת המועצה למשרד החינוך הוצאה מהקשרה.

"לגוף העניין, המועצה המקומית מחויבת לתלמידים המתגוררים בתחומה. מספר התלמידות (8) המתגוררות בתחומי המועצה אינו מצדיק פתיחתו של בית ספר חרדי. מענה אזורי ניתן ביישובי הסביבה כגון צפת, חצור הגלילית וקרית שמונה. העיר צפת נבחרה לשמש כאזור הרישום בתיאום עם משרד החינוך. כל נסיון להכפיש או להטיל דופי בתפקוד המועצה או לייחס העדפה מגזרית של המועצה הינו בבחינת לשון הרע ועיוות המציאות".

 



יסוד המעלה בית ספר לבנות משרד החינוך ראש המועצה רדיפת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד