י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חגיגת טיפים מיוחדים לערב פסח - אז בואי הצטרפי לשיגעון הניקיון

ההכנות לפסח מבלבלות? את כבר לא זוכרת מה עשית וכיצד עוד לעשות? ארזנו לך מבחר טיפים בנושאים שונים שהכרחיים לכל בית: כתמים קלים וקשים, ניקיון כיריים של גז, ואפילו טיפים לארוחות קלות בין לבין • הצטרפי לחגיגת הניקיון

חגיגת טיפים מיוחדים לערב פסח - אז בואי הצטרפי לשיגעון הניקיון

בימים אלה עמלים בבתים רבים על ניקיון הבית לפסח. רבים? כמה משעשע. מי לא נמצא בטירוף הזה? ברור שכולם שם. ומהו רגע יותר מושלם מאשר ערב פסח, כדי לקבל עשרות טיפים שווים ולהיפטר מכמה שיותר כתמים בכל מקום ובכל פינה?

טיפים לניקוי כתמים - באדיבות 'הבית לשיפוץ'
לכולנו יש בבית, פה או שם, כתמים קלים וקשים. הנה הטיפים המושלמים לניקיונם.

הסרת כתמים מריצוף גרניט פורצלן מלוטש:
באריחי פורצלן טהור (לא מזוגג) ובמיוחד בגימור מלוטש, דבר ראשון חשוב מיד אחרי שהתלכלך להקפיד על ניקוי מידי ויסודי של כל לכלוך צבע, מיץ, שיירי מזון. אם לא יורד בעזרת החומרים הרגילים לניקוי רצפות אפשר לנסות קרם אסטוניש או מגבונים לניקוי של סנו. בכדי למנוע מראש כתמים בפורצלן טהור מלוטש מומלץ אחת לשנה למרוח בסילר לפי הצורך. (חומר שמפחית את ספיגות המשטח ומקטין את הסיכוי לספוג חומרים שונים ולקבל כתמים).

ניקיון כתמים מכיורים:
בכיור רגיל שופכים כלור ריחני (ריח של כלור נקי אינו נעים).
ממתינים שעתיים ושוטפים. לניקוי הכיור ניתן להשתמש גם באבקת מדיח שמבריקה אותו היטב.
בכיור נירוסטה לשפשף עם אבקת סודה לשתיה מהולה במעט מים, להשאיר כחצי שעה ולשטוף עם מים חמים.
אגב אם נסתמה הצנרת - במקום להביא אינסלטור, ניתן נטפל בסתימה בפעילות פשוטה:
יש לשפוך ½ כוס אבקת סודה לשתיה, על זה לשפוך ½ כוס חומץ, לחכות 15-20 דקות ואז לשפוך כ-2ליטר מים רותחים.
הערה חשובה: לא להשתמש בתערובת זו אם השתמשתם בחומר לפתיחת סתימות לפני כן. השילוב יכול לגרום להפצת אדים רעילים. כמו כן, מומלץ לעשות פעולה זו אחת לשבוע בכדי למנוע סתימות אפשריות ולשמור על צנרת נקיה.

כתמים על כלי הכסף:
לרפד תבנית בנייר אלומיניום. לצקת מים מעורבבים עם אבקת סודה לשתיה ביחס של 1 כף אבקה ל-2כוסות מים. להכניס לתנור ולחמם לחום של 150 מעלות ולשים את כלי הכסף בפנים כך שיהיה מגע ישיר עם נייר האלומיניום. הכתמים פשוט נעלמים.

סירים ומחבתות שנחרכו:
יש למלא את הסיר או המחבת במים עד לגובה רבע, להוסיף ¼ כוס אבקת סודה לשתיה ולהביא לרתיחה, להשאיר עד שיתקררו המים ולנקות. לתבניות אפיה וכן כלים העשויים מאמאייל או קרמיקה לקחת משחה העשויה מאבקת סודה לשתיה מעורבבת עם מלח.

תרמוסים:
למלא את התרמוס במים פושרים בתוספת כף או שתיים אבקת סודה לשתיה. להשאיר כל הלילה.


הלכה לצד בטיחות: כך תנקו את הגז והכיריים לפסח - באדיבות 'פזגז'
ראשית, בבואנו לנקות את הכיריים - אין לנתק מהם את צינור הגומי של הגז! ניתן לנקות את הכיריים עם סבון ומים, אך חשוב מאד לייבש את המים מהמבערים לפני הפעלת הכיריים מחדש, אחרת עשויים מבערי הכיריים לעבוד באופן לא תקין, ואף לגרום חלילה לדליפת גז לא שרוף מהכיריים.

דרישות ההלכה:
מבחינה הלכתית, הניקיון הנדרש הינו:
גוף הכיריים – יש לכסות בנייר אלומיניום את הלכלוך, או לצבוע בצבע אלומיניום. עדיף להשתמש בחלקים וברשת עילית המיוחדים לפסח ובכל מקרה לא לכסות את פתחי המבערים
המבערים - אין צורך לנקות, הם מתחממים ושורפים את החמץ תוך כדי שימוש.
הצלחת מתחת למבערים - לרוב אם נופל לשם אוכל, אין מרימים אותו, וממילא זה טרף.
הכפתורים - צריך לנקות במטלית, כל כפתור במשך כחמש עשרה שניות.

זהירות: ריח חריף באוויר
לגז הבישול מוסיפים חומר עם ריח חזק בשם מרקפטן, על מנת שהמשתמש בגז יוכל לזהות דליפה חלילה וחס. באם אתם מריחים ריח אופייני של גז – פירוש הדבר שקיימת דליפה, יתכן שהגז דולף מצינור הגומי או מאחד המבערים שלא הוחזר כיאה למקומו. במקרה כזה יש לסגור את כפתורי הכיריים ולבדוק אם המבערים מונחים במקומם. אם הריח אינו מפסיק יש לסגור את ברז הגז הראשי ו/או את מיכלי הגז של הדירה, ולהודיע לחברת הגז.

במידה וריח הגז חריף והוא כבר התפשט בכל הבית, יש לבצע את הפעולות הבאות: יש לסגור את מפסק החשמל הראשי הביתי, כמו כן יש לסגור מיד את ברז הגז הראשי, לפתוח חלונות ודלתות לטובת אוורור, ולהודיע לחברת הגז/ מכבי אש. חשוב לדעת: מערכת גז בטוחה ותקנית לך ולמשפחתך כל עוד היא מטופלת ע"י טכנאי גז מוסמך של חברה מוכרת וידועה. אם אתם רוצים להתקין כיריים מיוחדות לפסח, החיבור למערכת הגז יתבצע אך ורק על ידי טכנאי גז מוסמך.


גם כשאתם עסוקים בניקיונות לפסח כך תכינו בקלות ארוחת צהריים חלבונית ומזינה שכל בני המשפחה אוהבים

הניקיונות לפסח בעיצומן, אפשר לשמוע את רעש שואבי האבק הפועלים בעוז בכל בית.
משפחות רבות כבר החלו בניקיון המטבח מחמץ, דבר שמקשה על הכנת ארוחות צהריים מזינות לבני המשפחה. עם מגוון מעדני בשר המהדרין של 'טירת צבי' אתם מסודרים עם ארוחת צהריים טעימה .
כריך פסטרמה היא אפשרות מעולה לארוחה משביעה ובריאה, פסטרמה טירת צבי היא אפשרות מצוינת, משום שהיא עשויה מנתחי של חזה הודו ומכילה חלבון איכותי ממקור בשרי.

המוצרים הנדרשים:
• כל סוג לחמנייה, באגט, לחם או חלה
• קטשופ - לפי הטעם.
• מיונז אמיתי.
• רוטב צ`ילי מתוק /חריף.
• חרדל דיז`ון/ חרדל גרגירים.
• חבילת פסטרמות גחלים/מעושנת מבית 'טירת צבי'.
• עגבניה / מלפפון/ פלפל.

אין צורך לזרוק בשריפת חמץ :
היתרון הנוסף במוצרי 'טירת צבי' בערב פסח הוא, שכל מעדני הבשר המשובחים מבית 'טירת צבי' שבכשרות בד"ץ קהילות למהדרין או בכשרותו של הרה"ג רבי שלמה מחפוד - בד"ץ יורה דעה, כשרים לפסח ללא חשש קטניות ומבלי להתפשר על הטעם המוכר והאהוב ועל רמת ההידור.


טיפים לניקוי ניקיון לפסח פזגז טירת צבי כתבה פרסומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד