כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרב גרוסמן ל'בחדרי': "אני לא איש פוליטי. מוחל לכל מי שפגע בי"

רבה של מגדל העמק בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' על מבצע ה'קמחא דפסחא' הענק שהוא מוביל, הזמנתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לאירוע והחיבוק שקיבל • "אני לא חושב שבוחרי לפיד יבחרו בו יותר בגלל שהוא הלך לרב גרוסמן"

הרב גרוסמן ל'בחדרי': "אני לא איש פוליטי. מוחל לכל מי שפגע בי"

 

רבה של מגדל העמק, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, שאירח היום (ד) את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד במפעל ה'קמחא דפסחא' הגדול שהוא מחזיק, מעניק הערב ראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' ומתייחס לכותרות שעוררה הזמנתו של לפיד.

"זו השנה ה-13 שאנחנו מארגנים מבצע 'חג שבע לילדים' של עמות 'מגדל אור'. חינכנו את הילדים שצריך לדעת גם לתת ולא רק לקבל, ואמרנו שהזמן המתאים שהילדים ירגישו שהם נותנים זה קמחא דפסחא, אז התלמידים החלו לארגן חבילות קמחא דפסחא, ומשנה לשנה זה התפתח יותר ויותר, עד ששנה שעברה הגענו ליותר מ-22 אלף חבילות בכל הארץ, והמבצע הזה הפך להיות ענקי, משתתפים בו כל כלל ישראל - דתיים וחילונים, ספרדים ואשכנזים, ממש חוויה", נותן הרב גרוסמן רקע למפעל העצום. "באים אנשים, מארגנים את החבילות ומחלקים אותם עד הבתים בכל הארץ, צפון ודרום. בדרך כלל, יום אחד בתוך כל מבצע חג שמח לילדים, יש יום אורחים, אז הזמנתי את כל הפוליטיקאים של המדינה, היה נחמד וקידוש ה' גדול".

הרב, קודם כל, מה העמדה העקרונית שלך ביחס ללפיד. ליצמן לא מוכן לדבר איתו, והרב מחבק אותו?

"תראה, כולם מכירים אותי, אהבת ישראל בכל מחיר שלא יהיה, אני נוכחתי לדעת שבדרך הזו קירבנו הרבה יהודים לקב"ה, זה המטרה שלי, אמרתי היום במהלך החלוקה - 'כתוב אחד חכם ואחד רשע ואחד תם ואחד שאינו יודע לשאול, אז למה צריך לומר אחד חכם אחד רשע, למה לא מספיק לומר כנגד ארבעה בנים דיברה תורה חכם, רשע, תם ואינו יודע לשאול. מה זו המילה אחד? אומר הבעש"ט, הכוונה לאחד, לומר לנו שגם אצל הרשע יש את האחד שהוא הקב"ה', זאת אומרת שהקב"ה נמצא אצל כל יהודי באשר הוא".

הרב ממשיך ומסביר: "עכשיו שאני מזמין את כל הח"כים והאורחים, ומגיע יאיר לפיד, אז אני מחבק אותו כמו את כל השאר, כל יהודי שהגיע לשם אני חיבקתי אותו, כי הוא הגיע להשתתף במבצע, למשל הנוער של יאיר לפיד שרואה רב שעושה מבצע ודואג לכלל ישראל ולא רק לחרדים, ומחלק 20 אלף חבילות, אני חושב שבאיזשהו מקום זה מחלחל, לא מדבר על יאיר, אבל הנוער שמסביבו וכל הציבור שהגיע, זה קידוש ה' לעשות את זה".

הרב גם מוסיף ומחדד: "אני לא איש פוליטי, ואני לא נותן ליאיר עוצמה פוליטית והוא לא מקבל עוצמה פוליטית מזה, אני רואה את זה ככלל ישראל שנים. מי שבא ברוך הבא".

היה בין הרב לח"כ לפיד שיח אישי?

"כן, אמרתי לו שתמיד לנהוג בדרך של שלום ושלווה עם כל המגזרים, ולא בנגיחות, לראות את החיוב ולא את השלילי, והוא אף דיבר בפני הציבור על אהבת ישראל".

רבים חושבים שלפיד הוא אויב ושונא, הרב מכיר הרי את כל הפוליטיקאים, האם הוא שונה למשל מאיווט ליברמן, שגם מרבה להתבטא ולפעול נגד חרדים?

"אני לא רוצה להיכנס לדברים האלה, אני לא מנתח של בנאדם, כוונתי הייתה לשם שמיים, להביא כבוד לציבור החרדי, כל אחד יש לו את חשבונותיו עם הקב"ה. אני חושב שהדרך שאני מוביל במשך כל השנים, הוכיחה את עצמה, שיש ברוך ה' אלפי בעלי תשובה שהתקרבו לה' וזו המטרה שלי".

השאלה האם זה כבוד להביא את יאיר לפיד, הרבה לא אוהבים את האיש הזה?

הרב עונה בנחרצות: "מה שייך כבוד, יאיר הגיע להשתתף במבצע - אני אגיד לו לא? למה אגיד לו לא? יש יהודי שאני אומר לו לא? יש יהודי שאני לא מקרב? אין דבר כזה!"

מבחינת התורה זה בסדר להזמין את לפיד?

"אני חושב שמבחינת התורה צריך לאהוב ולקרב כל יהודי לקב"ה, ולנסות להחזיר בתשובה את כל עם ישראל. זה מה שצריך לעשות על פי התורה. בזוהר הקדוש כתוב ככה 'אילו היו יודעים כמה יקר לקרב לקב"ה כל יהודי היו רודפים אחרי כולם, אפילו אחרי רשע הכי גדול'. התוצאה מכאן מבחינת החרדים ומהתורה יכול להיות רק לטובה ולא לרעה, אני לא חושב שבוחרי לפיד יבחרו בו יותר בגלל שהוא הלך לרב גרוסמן ולא פחות בגלל שלא הלך לרב גרוסמן. מה שכן, אם בוחריו רואים יהודי דתי שעושה דברים טובים, הם יחשבו אחרת על הציבור החרדי".

כשהוא מציג את עצמו בתמונה עם רב חשוב כמו הרב, הוא עלול להטעות אחרים, שהנה כביכול הוא כן בסדר?

"נוצר פה מבצע שיותר מ-20 אלף משפחות מקבלות פה קמחא דפסחא, אז מה הציבור מתעסק? לפיד עוד פעם ומה לפיד, איפה אנחנו נמצאים, במקום לדבר על הקידוש ה' על ההתנדבות של אנשים, בא אלי אדם אחד ואמר לי 'הרב אין לי רגליים אבל יש לי ידיים ולב, ויש ברשותי טנדר ואני אוביל חבילות עם מתנדב'. זה היופי בעם ישראל, בא נדבר על החיוב - אז עוד פעם לפיד פה לפיד שם, אין לציבור מה לעשות?"

זה נראה שמישהו מחפש פה להכפיש...

"אני חושב שלא מנסים להכפיש".

מה יש לרב לומר על כל מי שתקף אתכם?

"אני אפילו לא רוצה לדעת שתקפו אותי, ואם תקפו אותי אז הלילה לפני קריאת שמע, יש 'יהי רצון' שאומר שהקב"ה ימחל ויסלח לכל מי שהקניט אותי ופגע בי, ואני מוחל ולא רוצה לדעת מי אמר וכן אמר ולא אמר, אני הולך בדרך של הבעש"ט ותלמידיו זה תפקידי, וכך קיבלתי מהרבה מלעלוב, זכותו יגן עלינו, שדרך אהבת ישראל צריך לראות ביהודי את הטוב שלו וזה הכל, אני לא נכנס לפוליטיקה, אתה יודע שאני לא שייך לפוליטיקה. ויתרתי על תפקיד הרבנות הראשית, וויתרתי על הרבה דברים אחרים".

לפניה לכתב איציק מן - [email protected]

הרב גרוסמן יאיר לפיד קמחא דפסחא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד