א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

צפו: כשהראשון לציון צעד ברחובות ארגנטינה

במהלך סיורו במדינה הדרום אמריקאית, הגיע הראשל"צ למרכז חדש המוקם בימים אלה - כשהוא מלווה על ידי עשרות מבני הקהילה והמשטרה המקומית

צפו: כשהראשון לציון צעד ברחובות ארגנטינה

התרגשות כזו לא ראו יהודי ארגנטינה מזה שנים. הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, אשר סיים בימים אלו את ביקורו במדינה, עבר בין הקהילות השונות וחיזק, דרש ובירך את יהודי ארגנטינה ומסר שיעורי תורה וחיזוק לקראת חג הפסח.

במהלך הביקור, ליוו את הראשון לציון כל רבני ארגנטינה, ולאחר שיעור שמסר במרכז התורה המקומי, יצא רגלית להקמת אבן הפינה למרכז היהודי הגדול של ארגון "מנורה" שיוקם בקרוב בארגנטינה. "שיאו של הביקור, היה כאשר מאות רבות מתושבי בואנוס איירס צעדו יחד עם הראשון לציון במשך שעה ארוכה ברחובות העיר, מבית המדרש ועד לבניין החדש שיוקם בקרוב", מספר ל'בחדרי חרדים' הרב גבריאל סקה, מראשי 'מנורה' שמציין כי ההליכה גרמה לקידוש השם עצום, "קודם כל, המשטרה המקומית ליוותה את הצעדה מבית הכנסת לאורך כל הרחובות הסמוכים, גם הגויים הסתכלו בהתרגשות על המעמד המיוחד הזה, כאשר הראשון לציון צועד בראש וכולנו יחד עימו".

כאשר הגיע הגר"י יוסף ליעד, הוא שמע על מאות הצעירים היהודיים המשתתפים בעשרות שיעורים המתקיימים במקום ועל כל פעילות הנוער לחיזוק הזהות היהודית, ופגש רבים אשר חזרו בתשובה ומתחזקים.

הרב מאיר ששון, ראש הכולל המקומי, בירך בברכת "ברוכים הבאים" את הראשון לציון, והרה"ג יצחק סקה, רבה הראשי של ארגנטינה, סיפר על הקשר ההדוק שהיה לו עם מו"ר אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "הוא זה שלימד את כולנו הלכה ותורה, לימד אותנו להרביץ תורה ברבים ולהאהיב שם שמים על הבריות".

בדבריו עמד הראשל"צ על חשיבות לימוד התורה והתחזקות במסורת ובהלכה, ולאחר הנאומים לחץ ידיהם של ילדי הקהילה ובירך כל אחד ואחד מאנשי ארגנטינה אשר עברו לקבל את ברכתו. כאמור, בימים האחרונים סיים הראשל"צ את הביקור במדינה וחזר ארצה.































ראשון לציון ארגנטינה צעירים יהודים שיעור תורה חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד