כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דומא 2? עצורים יהודים מוחזקים עשרה ימים במרתפי השב"כ ללא עו"ד

זעם בימין: חמישה עצורים יהודים המוחזקים בידי השב"כ בחשד לפרשייה בטחונית - מנועים ממפגש עם עורך דין, חלקם כבר עשרה ימים • אחד מהם יפגוש היום לראשונה את עורך דינו, לפני הדיון על בקשה להארכת מעצרו

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

חמישה עצורים יהודים הנחקרים בשב"כ טרם פגשו בעו"ד - חלקם זה היום העשירי. אחד מהעצורים צפוי לפגוש היום (ה) בעו"ד בפעם הראשונה.

חמשת העצורים היהודים אשר נעצרו בידי השב"כ בחשד לפרשייה ביטחונית מנועי מפגש עם עו"ד, שלושה מהם זה היום העשירי, ושניים נוספים זה היום הרביעי ללא שפגשו בעו"ד. החמישה נחקרים במתקני השב"כ ועל פרטי החקירה הוצא צו איסור פרסום.

את העצורים מייצגים עו"ד חי הבר, עו"ד אהרון רוזה ועו"ד עדי קידר - כולם מטעם ארגון חוננו.

היום יתקיימו דיונים בעניינם של חלק מהעצורים. בשעות הצהרים צפוי להערך בבימ"ש השלום בפ"ת דיון בהארכת מעצרו של אחד הבגירים - שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו. בטרם יתנהל הדיון צפוי העצור לפגוש בעו"ד אהרון רוזה המייצג אותו, בפעם הראשונה לאחר עשרה ימים, וזאת כפי שקבע שופט בימ"ש המחוזי אברהם טל אשר קיצר את הצו המונע את המפגש עם עו"ד להיום.

בבית הדין הצבאי ביפו צפוי להיערך לחייל העצור דיון בשעה 12:30 בערר, על הצו החריג המונע ממנו מפגש עם עו"ד, עו"ד חי הבר המייצג את החייל יבקש מבית הדין הצבאי לבטל את הצו החריג ולאפשר לו לפגוש בחייל.

בבימ"ש העליון יתקיים בשעה 14:30 ערר על החלטת בימ"ש המחוזי מרכז בלוד שלא לבטל את הצו המונע פגישה עם עו"ד לשאר העצורים.

נזכיר כי בני משפחתם וחבריהם של העצורים העלו חשש ממשי לשלומם של העצורים, וזאת בעקבות הפעלת אמצעים חריגים ועינויים כלפי עצורים אשר נחקרו בשב"כ בפרשיות האחרונות. בני המשפחה הפגינו בעניין בימים האחרונים במספר מקומות, בהם מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן בירושלים, מול ביתו של המשנה ליועמ"ש רז ניזרי בגבעת שמואל ומול הדיונים בבתי המשפט.
טרור יהודי עצורים שבכ חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד