י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סופית: החייל היורה מחברון יואשם בהריגה

למרות הלחץ הציבורי למענו, הודיעה התביעה הצבאית כי סמל א', שחיסל מחבל בעת שהיה מנוטרל - יועמד לדין על הריגה

החייל מובא להארכת מעצר. צילום: פלאש90
החייל מובא להארכת מעצר. צילום: פלאש90

מסתמן: למרות הלחץ הציבורי - בשבוע הבא יוגש כתב אישום בגין הריגה נגד החייל סמל א', שירה למוות במחבל בחברון.

הבוקר (ה') במהלך דיון בבית הדין הצבאי ביפו, התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו של החייל מחטיבת כפיר עד ליום שני, על מנת להגיש עד לתאריך זה כתב אישום בגין הריגה. התביעה הגישה הצהרת תובע.

פרקליטו של החייל, עורך הדין אייל בסרגליק טען בדיון, כי יש לשחרר את מרשו משום שיש פגם גנטי בראיות של התביעה. "זהו אירוע של פיגוע משולב עם חשד למטען, במצב הנפיץ, זו הסכנה בה הוא היה שרוי". התביעה הצבאית טענה מנגד כי הראיות שנאספו מחזקות את טיעוניהם. "בחוות הדעת הפתולוגית, פרט לפגיעה בראש, אף פגיעה אחרת לא גרמה למותו", אמר התובע הצבאי, סא"ל אדורם ריגלר.

כבר לפני שבועיים הודיע התובע הצבאי אדורם ריגלר כי החייל שירה במחבל המנוטרל על הקרקע, יואשם בהריגה ולא ברצח, במהלך הדיון שהתקיים אז על הארכת מעצרו, אמר התובע כי החייל "ירה ללא צורך מבצעי במחבל ששכב על הקרקע לאחר שנורה קודם לכן על ידי חיילי צה"ל והיה עדיין בחיים".

יו״ר 'ישראל ביתנו', ח״כ אביגדור ליברמן, אומר ש״חבל שהפרקליטות הצבאית לא מתעשתת וממשיכה לדבוק בגרסא מעוותת שלפיה החייל מחברון אשם בהריגה. היום כבר ברור שאין מקום להאשים את החייל בסעיף כזה והסיבה היחידה לכך שזהו הסעיף שמופיע היא כדי להתיישר עם ההתנפלות הראשונית וחריצת הדין הבלתי-מוצדקת של שר הביטחון כלפי החייל בתחילת הפרשה.

"היום, אחרי שהדברים שקרו בעת האירוע כבר ברורים, אין ספק שגם אם החייל נהג שלא בהתאם לפקודות הוא עשה זאת בשל הנסיבות המיוחדות שהיו במקום ואין שום סיבה להאשימו בהריגה.
מוטב היה לפרקליטות הצבאית ולכל האחרים שמיהרו לחרוץ דין לרדת מהעץ עליו טיפסו ולא להמשיך ולפגוע בחייל בשל עניינים של גאווה עצמית וחוסר נכונות להודות בטעויות״, טען ליברמן.


הירי במחבל כפי שתועד במצלמות 'בצלם'
חיסול מחבל איווט ליברמן העמדה לדין הריגה חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד