כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עכשיו זה רשמי: ראש ממשלה יהודי באוקראינה

הפרמנט אישר, ומינויו של ולדימיר גרויסמן הפך לעובדה • ואיך מגיבים בקהילה היהודית במדינה?

ולדימיר גרויסמן
ולדימיר גרויסמן

הפרלמנט באוקראינה אישר את מינויו של ראש ממשלה החדש, מר ולדימיר גרויסמן, יהודי ומקורבו של שליח חב״ד ורב העיר וויניצא שבאוקראינה, הרב שאול הלוי הורביץ.

ולדימיר גרויסמן בן ה-38, המכהן כיו"ר הפרלמנט האוקראיני מאז חודש נובמבר האחרון, אמור להתמנות בקרוב לתפקיד ראש ממשלת אוקראינה, במקומו של ארסני יאצניוק שהתפטר בתחילת השבוע הנוכחי.

גרויסמן, יליד ויניצא, הוא בן לאב ואם יהודים שהתייתם מאמו בגיל צעיר, כיום נשוי אביו בשנית לאישה גויה. כבר בגיל 27 הוא כיהן כראש העיר, ולאחר המהפכה בשנת 2014 החל בקריירה פוליטית ארצית, כאשר מונה לתפקיד שר הפיתוח והבינוי. בהמשך מונה לתפקיד יו"ר הפרלמנט מטעם נשיא אוקראינה המכהן פטרו פורושנקו.

הרב שאול הורביץ מהקהילה היהודית בוינצא והשליח הראשי של חב"ד במקום אמר אמש ל'בחדרי חרדים': "גרויסמן הוא מהעיר שלנו, הוא שימש פה ראש העיר והוא נכד לניצולי שואה. הסבא והסבתא שלו, בני שטייטל יהודי הסמוך לויניצא, כבר היו בגיא ההריגה ממש, וכשהנאצים החלו לירות שם ביהודים שהובלו למקום כצאן לטבח - הכדורים פספסו אותם בדרך נס. הם שכבו בין הגופות כל הלילה והתחזו למתים. כך בעצם הם ניצלו".

"הוא יהודי חם שכל מטרתו לעזור לזולת", ממשיך הורביץ ומספר. "כשהוא היה בויניצא, בחגים הוא היה מגיע לברך את הקהילה. גם בערב יום כיפור היו עולים איתו לקבר של אמו ע"ה, בנוסף, הוא היה מציין את החגים היהודים - למשל עם הדלקת נרות חנוכה בריש גלי במשרדו".
ולדימיר גרויסמן אוקראינה ראש ממשלה ויניצה יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד