כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

זעם בעיר הדרומית: אופקים מלאה בזבל, והתושבים נקנסים

החרדים תושבי אופקים מתלוננים על ערימות של אשפה ברחובות העיר • במקום לפנות את הזבל, פקחי העיר מחטטים בשקיות ומשגרים קנסות לתושבים" • ומה אומר ראש העיר? מנתק את הטלפון

הזבל באופקים, צילום: תושב העיר
הזבל באופקים, צילום: תושב העיר

 

התושבים החרדים באופקים זועמים על העיריה ועל הנציגים החרדים בעקבות אי פינוי פחי האשפה בעיר. הכעס מחריף דווקא בימים אלה, ערב חג הפסח.

אחד מעסקני העיר החרדית אופקים אומר בזעם ל'בחדרי חרדים': "כל השנה אנו התושבים החרדים מתלוננים בפני העייריה והנציגים החרדים בעייריה, על יחס משפיל שמקבלים השכונות החרדיות, בפרט בפרוייקט החרדי החדש שאוכלס בעת האחרונה. ולא מתייחסים אלינו, שולחים אותנו מאחד לשני, ומערבבים אותנו. יש בעיות חשמל ברחובות, הרחבות מוזנחים לעיתים עד חודשיים! הנקיון ברחובות ממש מתחת לכל ביקורת, זבל מפוזר מסביב לפחי האשפה ממש כמו מחנה פליטים".

הוא מוסיף ומספר: "כעת ערב החג, כאשר התושבים מרוקנים את הבית בנקיונות הפסח, והבעיה מוכפלת שבעתיים. הפחים מלאים ומסביבם ערימות של פסולת ואשפה. כי ברגע שלא מפנים את הפח נוצר ערימות מסביב. בעיה זו חוזרת ונשנית כבר שנה שניה, עד כדי כך שבשנה שעברה בערב חג הפסח בשעות הצהרים פחי האשפה היו מלאים ולא מרוקנים".

 

הזבל באופקים, צילום: תושב העירצילום: הזבל באופקים, צילום: תושב העיר

הזבל באופקים, צילום: תושב העיר


הוא מפנה את האשם לנציגים בעירייה: "ההרגשה היא שנבחרי הציבור החרדים אינם מכירים בכוח שלהם וביכולת הדרישה מול האגפים בעיריה, עד כדי כך שכאשר שלחנו במייל לסגן ראש העיר הרב אברהם דייטש תמונות של פחים מלאים וגולשים, הוא הפנה את מייל למנהל אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) מר מוטי ברבי, ומנהל אגף שפ"ע ברבי השיב לסגן ראש העיר הרב אברהם דייטש שהתושבים הם אלו שאשמים בליכלוך ואי הנקיון. סגן ראש העיר דייטש קיבל, סבר ושתק".

הוא מספר - "התמונות מדברות בעד עצמן. הפחים מרוקנים אמנם, אך סביבות הפח לא מטופל ועל כן זה כך נראה. בושה כך להתייחס לציבור החרדי שבסה"כ מבקש נקיון. זו דרישה מינימלית ביותר. אנחנו חושבים שהגיעה העת לדרוש את המגיע לנו בכבוד, בייחוד שהחרדים בעיר מהווים יותר משליש האוכלוסיה, ובבחירות האחרונות נבחרו 6 נציגים חרדים מתוך 15 חברים".

זעקתם של התושבים עולה לשמיים, ולא די באי פינוי האשפה - אלא שהעירייה אף מוסיפה להתנכל, ומטילה קנסות על התושבים - "בשבועות האחרונים", מספר עסקן תושב העיר, "עובדי אגף שפ"ע טרחו לחפש בשקיות אשפה שמחוץ לפחים מכתבים ומסמכים מזהים בנסיון להגיע אל התושב שזרק האשפה, ונתנו דוחות לתושבים. זאת כאשר הפח היה מלא, ולא נותרה ברירה אלא להניח בחוץ את שקית האשפה".

הוא מסיים ואומר - "התושבים החרדים בעיר מקופחים מאוד בעוד עניינים, ולאו דווקא בנקיון העיר. הנציגים החרדים לא עושים די על מנת למגר את האפליה בתכניות התרבות תורנית לתושבים, ובטיפול בגינות הציבוריות. לדוגמא, החלו בשיפוץ באחת הגינות לפני שלושה חודשים במרכז השכונה החרדית, ועדיין לא סיימו - זלזול מחפיר וחוסר טיפול".

 

הזבל באופקים, צילום: תושב העירצילום: הזבל באופקים, צילום: תושב העיר

הזבל באופקים, צילום: תושב העיר


סגן ראש העיר אברהם דייטש מגיב ל'בחדרי חרדים' - "העיריה הכפילה את כמות המשאיות שמפנות את האשפה, ולקראת שבוע הבא תיכנס עוד משאית אשפה לפעולה. הבוקר קיימתי ישיבה עם ראש העיר, דנו בענייני הנקיון בשכונות החרדיות ובפרט בעיר, וראש העיר נתן הנחייה לתגבר בשבוע הבא את הנקיון".

"הנציגים החרדים פועלים ללא הרף, ובשנה הקרובה נשקיע שני מיליון שקל בגנים הציבוריים בשכונות החרדיות, כאשר גן אחד כבר באמצע ביצוע ושאר הגנים יחלו בביצוע לאחר החגים".

דייטש אף מתייחס לדו"חות שקיבלו התושבים בעיר - "מחלקת שפ"ע מחלקת דוחות, כאשר הפחים המוטמנים לא מלאים והתושבים זורקים שקיות מסביב לפחים, זה דבר מקובל בכל הערים היום, לאכוף השלכת פסולת שלא בפחים המוטמנים".

על טענת התושבים לפיהן בשעות הערב הפחים מלאים, ונוצר מצב שצריכים להשליך מסביב, ובבוקר מפנים את הפחים ולא מנקין את סביבתם, אומר דייטש ל'בחדרי חרדים': "פניתי למנכ"ל העייריה יורם נחמן, ולטענתו הדו"חות נכתבים כאשר המוטמנים זרוקים, וטענת התושבים שקרית".

'בחדרי חרדים' ניסה לקבל את תגובת ראש העיר איציק דנינו, אך זה שמע את התלונות - וניתק את הטלפון.

 

חוצפה: מנהל מחלקת שפ"ע מאשים את תושבי העיר בליכלוך


 

לתגובות שלחו מייל: [email protected]

חרדים באופקים פינוי זבל איציק דנינו אופקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד