י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

דאגה בדרום: החמאס מונה 20,0000 מחבלים ומתכונן לקרב

צה"ל חושף: החמאס מתעצם, הוא מונה 20,000 מחבלים ומחזק את כוחותיו המיוחדים • ראש מועצת מרחבים בעוטף עזה אומר על רקע הדיווח ועל רקע התרעת 'צבע אדום' שנשמעה באזור: "זה מפתיע רק את מי שמנותק מהמציאות - התושבים שומעים מדי יום את הכנות חמאס לחידוש הלחימה"

מנהרות מחבלי חמאס. צילום: פלאש 90
מנהרות מחבלי חמאס. צילום: פלאש 90

חשש בדרום: גורם בכיר בצ"ל מסר היום צדרוך על התעצמות החמאס, תוך כך מתרבים דיווחים פלסטיניים, על כך שצה"ל פועל על גבול הרצועה. וראשי התושבים באזור הביעו דאגה מהסלמה קרבה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה הערב כי, כלים כבדים של צה"ל פעלו היום מעבר לגדר עם עזה. על פי הדיווח, חמישה דחפורים מסוג D-9 פעלו בגבול הרצועה. היום בשעה 17:54 נשמעה התרעת "צבע אדום" בכמה יישובים במועצה האזורית שער הנגב ושדות נגב, לאחר בדיקה התברר כי המדובר היה בירי מנשק קל.

קצין בכיר אמר היום בתדרוך לכתבים כי "החמאס עסוק בבניין הכוח ואנו עוסקים בתכנון המערכה הבאה, שבה ללא ספק נכה אותם בצורה כה חזקה שההרתעה תהיה לשנים רבות.

"מערך החמאס כולל כעשרים אלף מחבלים, הארגון משקיע אימונים רבים בכוח ה'נוחבה שלו' יחידת העילית שלו למשימות איכות דוגמת פיגועים אסטרטגיים. הנוחבה גדל מאז קיץ 2014 וכיום מונה 5,000 לוחמים מתוך 20 אלף חיילי חמאס. חמאס משקיע יותר אמצעים מתקדמים ותרגילים גם בכוח הקומנדו הימי, לקח לכישלון פעולת זיקים בצוק איתן וכיום כוח זה מונה מספר רב של צוללנים. זאת בנוסף להשקעות ולפיתוח במימון ובידע איראני של מזל"טים ורחפנים.

"חמאס גם מתעצם בנושא הרקטות, על אף שהוא סובל ממחסור בחומרי גלם בעיקר בגלל סגירת מרבית מנהרות ההברחה מרפיח, השקעתו בתחום הרקטות מתחלקת לשניים: ניסוי פיתוח וירי תדירים לים של רקטות לטווח בינוני ורחוק - מתווה לניסיון לעקוף את יכולות כיפת ברזל.

"יש לנו היום מידע לפרטי פרטים על כל אחד מה-25 הגדודים של החמאס, כך שכל מפקד גדוד או מפקד פלוגה אצלנו מכיר את האויב שמולו ברמה עדכנית וטובה", אמר הקצין.

"חמאס זיהה את את הנעשה באיו"ש כהזדמנות אסטרטגית עבורו גם במחיר סיכון להידרדרות בעזה והוא מאוכזב מהירידה בפיגועים. מאז אוקטובר נהרגו 17 פלסטינים בהפגנות גדר מאש כוחותינו ונפצעו 800".

הגורם ציין שקיימים חילוקי דעות בין הזרוע הצבאית לזרוע המדינית של החמאס. הזרוע הצבאית מתנגדת לגישת הזרוע המדינית וטוענת שהגבילה אותה בפעילותה ב'צוק איתן'.

ראש המועצה האזורית מרחבים בעוטף עזה, שי חג'ג', הגיב: "אני לא מופתע מדברי הקצינים הבכירים בצה"ל על ההתעצמות של חמאס. האמירות שפעילי חמאס ממשיכים בפעילות הטרור יכולה להפתיע רק את מי שמנותק מהמציאות. התושבים שומעים מדי יום את הכנות חמאס לחידוש הלחימה, את הניסויים בירי הרקטות לעבר הים ואת האימונים בנשק. אנו בהחלט סומכים ומצפים מממשלת ישראל למצוא פתרון מדיני או צבאי".
חמאס גבול עזה צהל טרור מנהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד