ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ניו יורק: סאטמר מתאחדת בעד קלינטון

בשני פלגי חסידות סאטמר, מתאחדים בקריאה לתמוך בהילרי קלינטון, לקראת הפריימריס בניו יורק

האדמו"רים מסאטמר
האדמו"רים מסאטמר

המירוץ לנשיאות בארה"ב: ראשי שני הפלגים של חסידות סאטמר, פרסמו קריאה לחסידים לתמוך בבחירות הפנימיות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב - במועמדת הילרי קלינטון.

הרב משה דוד נידרמן שמייצג את חסידות המהרי"י מסאטמר בשדה הפוליטי, אמר בראיון ל'ניו יורק טיימס': "אנחנו נצביע בעד קלינטון". כך גם שופר החסידות, עיתון 'דער איד', ציין שקלינטון סייעה לחרדים.

גם בעיתון דער בלאט של חסידי המהר"א מסאטמר, פורסמה היום מודעה בה נכתב: "אנו קוראים לחסידים לצאת ולהצביע עבור הילרי קלינטון - שהיא ידידה ותיקה לעם היהודי".

עוד נאמר במודעה החתומה על ידי 'ועד הבחירות': "לקלינטון, היסטוריה רחבה של עשיה,ואשר קשובה לצרכי אחינו בני ישראל, וסייעה בפדיון שבויים ובהצלת נפשות.

בהמשך צויין: "למרות שהבחירות תתקיימנה ביום שלישי בשבוע של ליל הסדר והעבודה מרובה, חייב כל אחד ואחד להתפנות וללכת להצביע כדי להראות, הכרת הטוב, וכדי שדלתות משרדה תשארנה פתוחות בפני הציבור". בהמשך פונה הוועדה לציבור ומבקשת לצאת להצביע מיד על הבוקר.

הקריאות התפרסמו לקראת הבחירות המקדימות שייערכו ביום שלישי בניו יורק. כוחו של יליד העיר סנדרס הינו גדול. לקלינטון כבר יש מטה בחירות באזור כבר מלפני כשנה.

חסידי סאטמר מונים כ-20 אלף קולות ובמטות של המועמדים משקיעים רבות בקולותיהם.


האדמו"רים לא חותמים
מקור בכיר בקרית יואל אומר ל'בחדרי חרדים' על האחדות החריגה: "דרכה של חסידות סאטמר הייתה בעבר - בכל מערכת בחירות מצביעים הארונים למועמד אחד, והזלונים למועמד השני, הם אף פעם לא מצביעים למועמד אחד מוסכם, במיוחד לא בבחירות של הפריימריס, מאחר שבבחירות בפריימריס אף פעם לא יודעים מי יזכה בתפקיד, לכן סאטמר תמיד מצביעה בפריימריס לשני מועמדים, במטרה להישאר ידיד של מי שיזכה.

האדמורי"ם עצמם אינם מתערבים בבחירות ואינם קובעים למי להצביע, לפני הבחירות הכלליות שיתקיימו בחורף, יתקבל כל מועמד שירצה להגיע לאדמו"ר". האדמורי"ם מעדיפים להישאר ביחסים טובים עם כל הפוליטיקאים, אומר אותו מקור, ולכן לא חתם שום אדמו"ר, או מו"צ, או רב של סאטמר על המודעה.

עוד הוא מציין: "חשוב לזכור שרק מי שנרשם מראש יוכל להצביע ביום שלישי, ההיסטוריה מלמדת שאנשים אדישים לבחירות פריימריס, ומאידך מתעצלים להירשם, מפגן הכח החרדי יהיה בבחירות האמיתיות שיתקיימו לנשיאות בעוד מספר חודשים", אומר אותו מקור.
סאטמר הילארי קלינטון בחירות טראמפ ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד