כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הגאון רבי גרשון אדלשטיין לליצמן: "הגיע הזמן לשלום פנים חרדי"

'בחדרי חרדים' חושף בפרסום ראשון את תוכן שיחתם רבת ההשלכות של ראש ישיבת פוניבז' ושר הבריאות שביקר בביתו היום • ראש הישיבה יזם מהלך להשכנת שלום בין 'דגל' ל'סיעה המרכזית', ואף לחץ לקדם את הנושא עוד לפני חג הפסח

השר אצל ראש הישיבה
השר אצל ראש הישיבה

"בחדרי חרדים" בחשיפה דרמטית - ראש ישיבת פוניבז' וחבר 'מועצת גדולי התורה' הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הפתיע את שר הבריאות יעקב ליצמן שביקר במעונו אחר הצהריים (ה'), והעלה יוזמה מפתיעה להשכנת שלום וסגירת המתחים בציבור החרדי, בין הנהגת 'דגל התורה' להנהגת 'אגודת ישראל'.

כזכור, הקשר הטוב בין חצר מרן הגראי"ל שטיינמן לחצר חסידות גור, שהיה בעבר, נפגע מאז המהלך שהביא לשינוי בשליטה ב'חינוך העצמאי' ולא התאחה עד היום. המהלך חולל בזמנו מתיחות שאינה מתבטאת למעשה ביום-יום, אבל מעיבה ומעיקה ברקע כל העת. זאת בשל תחושת 'הסיעה המרכזית' כי נושלה מניהול בפועל של הגוף שהחזיקה בשליטתה במשך שנים רבות.

הערב, יוזם ראש ישיבת פוניבז', ומי שמסומן בשבוע האחרון באופן פומבי להנהגת 'דגל התורה' - כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מהלך משמעותי, כשהוא פונה ישירות לאיש החזק והבכיר ב'סיעה המרכזית' - השר ליצמן שהגיע לביקור במעונו, ואומר לו כי "הגיע הזמן לשלום".

ליצמן המופתע הגיב כי "צריך לשם כך את שני הצדדים", אך ראש הישיבה היה מוכן גם לזאת והשיב כי, "צד אחד כבר יש לך". ליצמן התבטא בתגובה כי יש לבדוק זאת, ולא בטוח שהדבר יסתייע עוד לפני החג. אך הגרי"ג אדלשטיין, שכבר בעבר התבטא בעבר בשיחות סגורות, בעד שלום ואחווה בין המחנות, המשיך ולחץ, "אם רוצים אפשר גם לפני החג".

כאמור, תוכן השיחה נחשף כאן לראשונה, ואם אכן יצא לפועל, הוא עשוי להוות נקודת מפנה דרמטית וצעד ראשון משמעותי לסיום המחלוקות הפנימיות בציבור החרדי.
הרב אדלשטיין יעקב ליצמן דגל התורה הרב שטיינמן הסיעה המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד