י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צרפת: מכבדים את רצון ליצמן לא ללחוץ יד

העיתונות הצרפתית סערה, אך בשגרירות מבהירים - לא היה שום חוסר כבוד בכך שליצמן לא לחץ את ידה של שרת הבריאות בעת הביקור

השר ליצמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
השר ליצמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

שגרירות צרפת שחררה הבוקר (ו') הודעת הבהרה בנוגע לביקורו של שרת הבריאות הצרפתית בישראל, ולסירובו של שר הבריאות ליצמן ללחוץ את ידה. בניגוד לכלי התקשורת בצרפת שזעמו על כך, הודעת השגרירות תמכה בשר.

כזכור, העיתון הצרפתי ל'קספרס דיווח ביום רביעי השבוע כי השר ליצמן סירב ללחוץ את ידה של שרת הבריאות הצרפתית, בעת שביקרה בישראל.

הסירוב נוגד את כללי הטקס בפרוטוקול הדיפלומטי הצרפתי, ועורר מעט ביקורת בצרפת - והרבה ביקורת בישראל. לאחר שלא לחצו ידיים, שנו השרים העמיתים בדרכים להתמודדות עם אירוע טרור רב נפגעים.

הבוקר, כאמור, מגיבה השגרירות בפיייסבוק לתקרית, ומבהירה - "קיבלנו עדכון מראש על עניין לחיצת היד. זה לא חוסר כבוד, אלא ביטוי לאורח חיים שאנו מכבדים".

מוקדם יותר השבוע הגיבו בלשכת ליצמן לכלי התקשורת - "השר אירח את שרת הבריאות של צרפת בלשכתו, לצורך קידום מיזמים משותפים בין המדינות ולפיתוח פרויקטים בתחום הרפואה.

"הפגישה נערכה באטוירה טובה, מתוך כבוד והערכה, ללא כל בעיה או תקלה. עניין לחיצת היד כלל לא עלה בשיחה ולא אחריה. מדובר בנוהג מקובל ומוכר, שלפיו כל נציגי הממשל בארץ ובעולם מקבלים בהבנה את אורח החיים של השר".
יעקב ליצמן שרת הבריאות הצרפתית שגרירות צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד