י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בגלל 'אכטל': 300.000 שקל בשלושת רבעי שעה

חלוקת 'קמחא דפסחא' של הגאון רבי חיים פיינשטיין תתקיים השנה במהירות הבזק - הסכום העצום יחולק לאברכים בתוך פחות משעה

בגלל 'אכטל': 300.000 שקל בשלושת רבעי שעה

מבצע חלוקת כספים מיוחד ייערך במוצאי שבת בחלוקת "קמחא דפסחא" של הגאון רבי חיים פיינשטיין, ראש ישיבות "עטרת שלמה" ו"בית יהודה".

במבצע של ממש יחלק בהגאון רבי חיים פיינשטיין בביתו למאות משפחות מתלמידיו "קמחא דפסחא" בסכום של שלש מאות אלף שקל - תוך פחות משעה.

הסכום הנ"ל נתרם לאחר שבמהלך החודש האחרון שוחח ראש הישיבה עם קבוצת נדיבים מארה"ב ומאירופה הקשורה עמו על מצבם הדחוק של עמלי התורה בארה"ק.

הסיבה לזמן הקצר בו תבוצע החלוקה, מורכבת מעט: המסורת השנתית היא שהחלוקה מתקיימת שבוע לפני החג, שהשנה חל במוצאי השבת, כשבמהלך השבוע הראשון לחודש ניסן הגר"ח מגייס את הכסף.

כפי הידוע, מנהג בית בריסק בזמן צאת השבת היא השיטה המחמירה ביותר המכונה "אכט'ל" דהיינו שמינית מאורך היום, המורכבת משיטת ר"ת של 72 דק' לאחר השקיעה, ושיטה נוספת שהדבר נמדד בשעות זמניות ולא בשעות רגילות, כשבהתאם לחשבון זה השבוע יחול זמן צאת השבת רק בסביבות השעה תשע, כשבשעה 11.00 מתקיים שיעורו הקבוע במשניות "טהרות" בביהכנ"ס המרכזי בשכונת נאות יוסף בב"ב - המתקיים מדי שבוע גם בימי בין הזמנים. בתוך הלו"ז הצפוף הזה תתקיים החלוקה.

החלוקה תתבצע בשיטת סרט-נע כאשר האברכים חולקו לפי קבוצות גיל, וכל קבוצה מוזמנת לביתו של הגר"ח לרבע שעה, כשזה נכנס וזה יוצא. יצויין כי הסכומים נקבעים לפי רמת הצורך והדחיפות של כל משפחה, בהתאם לשיקול דעתו של הגר"ח.
הרב פיינשטיין קמחא דפסחא אכטל אברכים מנהג בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד