כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

נתניהו ליועמ"ש: לבדוק הסתה של זחאלקה

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה אמר בראיון לאתר חדשות פלסטיני בעזה כי "עלינו לעצור את עליית היהודים להר הבית בכל דרך אפשרית"

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה היום (ו') ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה שיבחן, האם הדברים שאמר אתמול חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה בראיון לאתר חדשות פלסטיני בעזה, הם בבחינת הסתה.

"עלינו לעצור בכל דרך אפשרית עליית יהודים להר הבית" אמר אתמול (ה') ח"כ זחאלקה מהרשימה המשותפת, לאתר הפלסטיני "דוניא אל-ווטן". בראיון אמר כי "לאור עליות היהודים הגוברות מיום ליום למסגד אל-אקצא, עלינו לעצור זאת בכל דרך אפשרית".

הוא התייחס גם לאינתיפאדה השנייה, "הקרבנו 4,000 שהידים למען מסגד אל-אקצא. העם שלנו עומד על זכותו במסגד, ומגן עליו בכל כוחו. העם הפלסטיני הוא השומר של המסגד". הוא הוסיף, כי "העליות של היהודים הן הגורם לפרוץ האינתיפאדה השלישית, שהמשכה בגדה ובירושלים תלוי בהצטרפות הארגונים הפלסטיניים למאבק. השאלה היא אם הארגונים יצטרפו למאבק העממי ויפעלו ברמת המולדת כולה, או שהם יותירו את המאבק בידי צעירים שיוצאים לפיגועי בודדים?"

זחאלקה הוסיף עוד כי "ישראל ממשיכה בפרויקט הציוני-קולוניאליסטי שלה זה 100 שנים, והיא לא מתנהגת כמדינה אלא כארגוני התנחלות ציוניים, ומנסה לעשות מצור על הערבים, מפקיעה את אדמותיהם ומונעת מהם לחיות". לדבריו, למרות שהרשימה המשותפת בכנסת עושה דברים, "חשוב יותר המאבק העממי להגנה על הבית והאדמה".

לאחר הראיון התייחס נתניהו לדבריו וכינה אותם שקרים של גורמים קיצוניים. נתניהו דיבר באירוע הרמת כוסית של מרכז השלטון המקומי ואמר כי "אנו נדרשים לאורך רוח, כי נעשים ניסיונות לשנות את מגמת הירידה בפיגועים, בייחוד סביב חג הפסח והר הבית". לדברי נתניהו, "יש כל מיני גורמים קיצוניים שמפיצים שקרים לגבי מדיניותנו בהר הבית כדי לגרום למהומות, כדי להתסיס את השטח. אנחנו פועלים נגד המסיתים הללו ונגד גורמי ההסתה, אנחנו נעבה כוחות במקומות החיכוך, אנחנו נפעיל אמצעי הגנה נוספים. אנחנו גם מעבירים, מסרים לירדן, לרשות הפלסטינית ולכלל העולם הערבי".
זחאלקה דברי הסתה דוניא אל-ווטן בנימין נתניהו הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד