י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שערוריה: קטין המוחזק בידי השב"כ פונה לבית החולים

אחד מעצורי השב"כ שטרם הורשה לפגוש את עורך דינו, הובהל היום לבית בחולים בעקבות בעיה רפואית - אך בשב"כ מסרבים לאפשר לבני משפחתו ללוותו ולפגוש בו • בני המשפחה: "כעת החשש כי הוא מעונה הופך לוודאות"

צילום ארכיון: שאטרסטוק
צילום ארכיון: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

קטין יהודי הנחקר בימים האחרונים בשב"כ ונמצא תחת צו מיוחד המונע ממנו מלפגוש עו"ד - פונה היום (ו) באופן דחוף ממתקן השב"כ לבית החולים, וזאת בעקבות בעיה רפואית.

גורמי החקירה הודיעו למשפחתו לפני זמן קצר כי הוא מובהל ברגעים אלו לבית החולים. החוקרים סרבו בשלב זה לאפשר לבני המשפחה ללוותו ולפגוש בו.

בתגובה לעידכון כי השב"כ החזיר את הילד להמשך חקירות מסרה משפחתו "אין זכויות אדם בישראל. ילד נלקח בריא לחקירה. בחקירות נוצרת בעיה רפואית הדורשת את הפסקת החקירות ופינוי של הילד לבדיקות וטיפול רפואי ולמרות זאת הילד מוחזר לחקירה?? איפה זכויות אדם? היכן הגבול?". אמרו במשפחתו.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו פנה בפניה דחופה לגורמי החקירה וביקש כי חקירות יופסקו באופן מידי.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר פנה בבקשה לגורמי החקירה כי הקטין יקבל את זכויותיו מכח חוק וינתן לו להיות מלווה בידי נציג מטעמו לבית החולים מסר כי "הזילזול בזכויות הנחקרים עולה מדרגה לזילזול גם במצב בריאותם. אנו רואים בחומרה את העובדה שעל אף הקושי הרפואי שהתגלה, עדיין ממשיכה החקירה האינטנסיבית והסירוב לאפשר לבני משפחתו ולעורכי דינו לפגוש בו".
קטין שבכ בית חולים חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד