כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

לא הכל בידיים שלנו: ניסיון השליטה והאמונה

כשאדם מאמין באמת, האמונה עוזרת לו להתגבר על הצורך האנושי הבסיסי בשליטה בכל דבר בחייו

לא הכל בידיים שלנו: ניסיון השליטה והאמונה

אחד הצרכים הבסיסים של האדם הוא שליטה. לאדם יש צורך לדעת שהוא שולט על מה שקורה איתו. שליטה על כל מה שקורה בחיינו וכאשר משהו יוצא משליטה מחיינו - אנחנו מאבדים את העשתונות שלנו ומתרגזים ונכנסים למצב רוח רע.

אנחנו רוצים להיות בריאים וכל בעיה בריאותית מפרה את האיזון שלנו. אנחנו רוצים שהילדים שלנו יהיו מאושרים וכאשר זה לא כך אנחנו יוצאים מאיזון. אנחנו רוצים להצליח בעסקים שלנו ואם חלילה יש תקופות שלא הכי הולך אנחנו לא מפסיקים לחשוב איך לשנות את המצב. אנחנו רוצים לתת מעצמנו לאנשים אחרים וכאשר זה לא הולך אנחנו מתייאשים לחלוטין.

אנחנו רגועים ושמחים עד שמשהו שתכננו יוצא משליטה ואז אנחנו מאבדים שליטה .אנחנו רוצים שליטה בכל המובנים של החיים. וכאשר השליטה בורחת לנו מהידיים ואנחנו מרגישים שאיבדנו שליטה אנחנו נהיים עצובים, כועסים, צועקים וכו'.

אז פשוט האדם רוצה שליטה בכול דבר בחייו וכאשר אין לו שליטה בדברים שהוא רוצה הוא יוצא משליטה וכו'. כך מתנהלים כל חיינו כאשר מה שאנחנו רוצים נהיה אנחנו שמחים, כאשר דבר משתבש במערכת השליטה שלנו אנחנו יוצאים מאיזון.

נסביר איך פה אמונה באלוקים עוזרת פסיכולוגית לשחרר את רצון לשליטה ולחיות חיים רגועים יותר ושמחים יותר.

אחת המטרות של האמונה האמתית היא בעצם לשחרר את הצורך שלנו כאנשים לשלוט במה שקורה בחיים שלנו ולתת לאלוקים את השליטה. לקבל את העובדה שאלוקים שולט בכל והוא היחיד שמנהל את העולם ולא רק זה גם הכל מנוהל לפעול לטובת האדם.

לדוגמא, אדם נמצא בסוף חודש ויש לו מינוס בבנק - הוא נכנס לפחדים כי השליטה שלו על המצב הכלכלי מתערערת. כאשר אדם ילמד להרפות את השליטה מהידיים שלו. להבין שלא משנה מה הוא יעשה בסופו של דבר אלוקים מחליט מה יקרה הוא בעצם יבין שגם המינוס בבנק לא בשליטתו. הוא יכול לעשות מעשים שיפעלו לטובתו אך את התוצאה הוא לא יכול לדעת. ברגע שאדם מבין את זה. הוא משחרר שליטה ונרגע בו משהו.

תדמיינו לכם תינוק. בן כמה שבועות. הוא לא דואג לכלום. אין לי שום דאגה על הראש. הוא יודע טוב עמוק בתוכו שכל צרכיו יסופקו לו ע"י ההורים שלו. הם ידאגו שיאכל וישתה. ידאגו שיהיה נקי. שכלום לא יפריע את מנוחתו. אלוקים הוא אבא שלנו. ואנחנו סה"כ אנשים חסרי ישע. אם נדע בתוכנו שאלוקים דואג לנו לכל מחסורנו נהיה אנשים רגועים ושלווים יותר.

כאשר אנחנו נותנים לכוח גדול מאתנו לנהל אותנו ולשלוט בנו אנחנו משוחררים ומאורים.
להבדיל אדם שמצבו הכלכלי גרוע. אין לו מושג איך ייקנה אוכל לשבת. הוא בוכה ומבכה את הר גורלו. הוא מרגיש שהשליטה ברחה לו לגמרי מהידיים. פתאום ניגש אליו איש עשיר ושואל אותו מדוע הוא כ"כ עצוב. הוא מסביר לו את המצב. מסביר לו שהוא הרגיש שהכל מתפרק לו מול העיניים. והעשיר אומר לו שהוא ידאג לו. החל מרגע זה כל מחסורו עליו. פתאום ירד ממנו עול גדול ועצום. פתאום הוא יכול לחייך שוב. מישהו עשיר וחזק ממנו לקח עליו אחריות. הוא בעצם העביר את השליטה לאדם אחר שהוא חזק ממנו. ק"ו שהקב"ה לוקח שליטה על החיים שלנו. מה יכול להיות יותר מזה לאדם??

כתבה זו לא באה כדי לתת שיעור באמונה. את זה יעשו גדולים וטובים ממני . כתבה זו באה בעקבות דיון עם אדם לא דתי שניסה להבין מהי ההשפעה של האמונה על נפש האדם. כמובן שכיהודים מאמינים אנחנו מאמינים כי כך ציוו אותנו.

רוגע , אושר ושלווה.

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספר 10 דקות לבריאות שלך.
לתגובות הארות והערות [email protected]:
ניסיון שליטה אמונה ביטחון הכל בידיים שלנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד